سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام یوسفی

حوزه/ مدیر عامل جمعیت تعاون اسلامی کشور با تاکید بر اینکه آن چه بیان می‌کنیم باید با استناد به آیات و روایات باشد، گفت: لازم است تا از امکانات روز در جهت تبلیغ دین استفاده شود و با مجاهدت و تلاش، اسلام را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین یوسفی مدیر عامل جمعیت تعاون اسلامی کشورT روز گذشته در جمع طلاب و دانش آموختگان مدرسه علمیه فاطمیه نقده، با بیان اینکه طبق آیات قرآن کسی که به گفته خود یقین داشته باشد، مرتکب معصیت نمی‌شود، اظهار داشت: در تفسیر آیه "إِنَّمَا یَخْشَی اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ" این طور بیان شده است که، عالم فردی است که رفتارش بر اساس گفته‌های او باشد و عملش بیان او را تایید می‌کند.

وی افزود: امروز عده‌ای برای از بین بردن احکام خداوند خصوصا مسئله محرم و نامحرم، بحث تمدن روز را مطرح می‌کنند و حال آن که این امر اصلا دلیلی برای کنار گذاشتن احکام واجب خداوند نیست و در روایات این طور بیان شده که اولین اثر سوء نگاه به نامحرم به خود شخص بر می‌گردد.

مدیر عامل جمعیت تعاون اسلامی کشور با اشاره به لزوم رعایت احترام و حقوق والدین، یادآور شد: یک مسلمان خصوصا طلبه و عالم دینی باید به آن چه می‌گوید، عامل باشد و نمی‌شود حرفی را بر زبان جاری کنیم اما در عمل بدان کاهل باشیم و توجه نداشته باشیم.

وی در ادامه دوری از حرام الهی را لازمه زیست مومنانه عنوان کرد و گفت: باید مراقب باشیم حرام به زندگی ما وارد نشود، چرا که مال حرام موجب می‌شود زندگی انسان ختم به سعادت نشود، بنابراین کسی که می‌خواهد در دنیا به سعادت دست یابد، باید زندگی حسین بن علی(ع) را سرمشق خود قرار دهد.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به اینکه داشتن تواضع از دیگر لوازم زندگی مومنانه است، تصریح کرد: معنای تواضع این است که خودمان را بالاتر از دیگران نبینیم که توجه به این امر در مسئله تبلیغ بیشتر از هر جای دیگر لازم است.

وی با تاکید بر اینکه آن چه بیان می‌کنیم باید با استناد به آیات و روایات باشد، اظهار داشت: لازم است تا از امکانات روز در جهت تبلیغ دین استفاده شود و با مجاهدت و تلاش، اسلام را حفظ کنیم.

مدیر عامل جمعیت تعاون اسلامی کشور بر لزوم تربیت طلاب اخلاق مدار در حوزه تاکید کرد و گفت: نباید همیشه منتظر باشیم دیگران برای ما اخلاق بگویند، بلکه لازم است به آنچه می‌دانیم عمل کنیم، که در این بین نقش اساتید حوزه در تربیت طلاب اخلاق مدار بسیار پر رنگ است.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha