یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / همایش طلایه داران تبلیغ در شهرستان تاکستان برگزارشد

 حوزه / نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه برای شناخت ابعاد مختلف قیام سیدالشهدا(ع) و زوایای شخصیتی ایشان در جامعه باید تلاش شود، گفت: از ارزنده‌ترین آثار و برکات مجالس عزاداری و گریه بر اباعبدالله(ع)، حفظ رمز نهضت حسینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که با حضور جمعی از مبلغین و مبلغات در سالن اجتماعات امام علی(ع) فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: عزاداری بر امام حسین(ع)، مصداق بارز تعظیم شعائر است.

وی با بیان اینکه شعائر به معنای علامت و نشانه است، گفت: شعائر الله یعنی نشانه‌های الهی که نهضت سیدالشهداء از شعائر بی تردید دین است.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی خاطرنشان کرد: نهضت عظیم عاشورا بود که دین را پر آوازه کرد و تا قیامت، دین، وامدار سالار شهیدان است و به همین جهت عزاداری بر سیدالشهداء(ع) به معنای بزرگداشت شعائر دین است.

امام جمعه شهرستان تاکستان با تاکید بر اینکه برای شناخت ابعاد مختلف قیام سیدالشهدا(ع) و زوایای شخصیتی ایشان در جامعه باید تلاش شود، یادآور شد: از ارزنده‌ترین آثار و برکات مجالس عزاداری و گریه بر اباعبدالله(ع)، حفظ رمز نهضت حسینی است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در زمان امام حسین(ع) مردم گمراه و از دین خارج شده بودند و لذا یکی از انگیزه‌های امام حسین(ع) برای قیام، اصلاح دین و باورها بود.

وی اظهار کرد: تذکر لسانی امروز وظیفه همگانی در مقابله با منکرات است و بنابر تأکیدات و رهنمودهای مقام معظم‌ رهبری صلاح جامعه و اصلاح‌شدن آن در نهی از منکر و همگانی شدن این فریضه است.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با اشاره به اینکه با بهره مندی از مدرسه تربیتی امام حسین(ع) می‌توان به سمت کمال حرکت کرد، گفت: اگر بخواهیم نهضت امام حسین(ع) را تفسیر کنیم، همانند تابلویی سراسر نور و معنویت است که در رأس آن امام حسین(ع) قرار دارند و بصیرت، معنویت، عبودیت و ایثار وجود دارد و در آن جزء زیبایی چیزی دیده نمی‌شود.

وی با بیان به اینکه در مراسم‌های عزاداری باید از وجود علماء و سخنرانان برجسته بهره گیریم، خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌های لازم در ایام محرم و صفر امسال روحانیون و مبلغان برجسته و خطیب در مناطق مختلف شهرستان تاکستان اهداف قیام عاشورا را برای عزاداران تبیین خواهند کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha