دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طبخ

حوزه / رئیس قرارگاه جهادی امام حسین(ع) کهگیلویه و بویراحمد، از پخت ۹ هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه علوی مسجد فاطمه زهرا(س) نجف آباد شهر یاسوج و توزیع آن در بین نیازمندان خبر داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، یکی از جلوه‌های مهم مواسات و همدلی، اطعام مؤمنان است، مسئله‌ای که در سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به وفور مشاهده و تاکید شده است. توجه به مشکلات همنوعان و برطرف کردن نیازهای هر چند کوچک آنان، از مهم‌ترین وظایف رفتاری شیعیان و از مشخصه‌های بارز هر فرد صاحب وجدان است.

با وجود نهادهایی همانند کمیته‌ امداد، بهزیستی و مراکز خیریه مردمی و گروه‌های جهادی، هنوز هم خانواده‌های زیادی هستند که به سختی امرار معاش می‌کنند، مانند خانواده‌های ایتام، بد سرپرست، بی‌سرپرست، خانواده‌هایی که سرپرست مشخصی ندارند و یا خانواده‌هایی که سرپرست معلول دارند، بنابراین ضرورت مبادرت به این امر به‌ ویژه در شرایط فعلی که جامعه با چالش‌های اقتصادی مواجه شده است، بیش از گذشته احساس می‌شود.

به همین منظور حجت الاسلام سید عبدالحمید خرام، رئیس قرارگاه جهادی امام حسین (ع) کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به تشریح اقدامات این قرارگاه در یاسوج پرداخته است.

رئیس قرارگاه جهادی امام حسین (ع) کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شیوع کرونا و به وجود آمدن مشکلات برای بسیاری از خانواده‌ها، اظهار داشت: از زمان شروع بیماری منحوس کرونا، یکی از مشکلاتی عمده‌ای که با آن روبرو بودیم، افزایش قشر ضعیف و ناتوانی آنها در تامین ابتدایی‌ترین نیازهای زندگیشان بود و لذا در این بین چه بسا خانواده‌هایی بودند که حتی فرزندشان از ادامه تحصیل محروم شدند و به شغل‌های کاذب روی آوردند، که هم بنیاد خانواده را سست و هم ناهنجاری‌های اجتماعی را گسترش می‌دادند.

وی با بیان اینکه فعالیت این قرارگاه تنها مختص به ایام کرونا نبود، گفت: عید سعید غدیر فرصت مناسبی برای ایجاد وحدت و همدلی در جهت دستگیری از نیازمندان و عمل به سیره علوی و رسیدگی به ایتام و نیازمندان می‌باشد.

حجت الاسلام خرام افزود: در همین راستا با هماهنگی و همکاری کمیته امداد منطقه یک یاسوج، بسیج سازندگی، بنیاد علوی و بسیج دانشجویی، آشپزخانه علوی را در مسجد فاطمه زهرا(س) نجف آباد یاسوج، با هدف دستگیری و اطعام خانواده‌های نیازمند در شهر یاسوج و روستاهای اطراف آن راه اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه در این آشپزخانه، از ابتدای دهه امامت و ولایت تا کنون یازده مرتبه اقدام به پخت غذا و اطعام نیازمندان کرده‌ایم، یادآور شد: در این مدت ۹ هزار پرس غذا بین گروه‌های جهادی، مراکز خیریه و خانواده‌های نیازمند با همکاری کمیته امداد، بسته بندی و توزیع شده است که امیدواریم بتوانیم در ایام ماه‌های محرم و صفر، این فعالیت‌ها استمرار داشته باشد.

رئیس قرارگاه جهادی امام حسین (ع) کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به ایجاد غرفه‌های نقاشی ویژه کودکان و غرفه‌های فرهنگی، تبلیغی، عفاف و حجاب، توزیع بسته‌های معیشتی و همچنین پرچم گردانی حرم حضرت علی‌(ع) اشاره کرد و گفت: این قرارگاه میزبان ۱۵۰ پزشک و دندان پزشکی بود که با دعوت کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد به ۲ هزار مددجو این استان خدمات رسانی کردند.

وی در خاتمه با دعوت از همه خیرین نیکوکار جهت مشارکت در طبخ و توزیع غذای گرم بین نیازمندان و همچنین توزیع بسته‌های معیشتی، خاطر نشان کرد: خیرین می‌توانند نذورات خود را به شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۷۰۴۴۱۶۰۸۶۲ بنام گروه جهادی امام حسین(ع) واریز کنند و در این امر خداپسندانه شریک شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha