جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیس جمهور در خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان همدان

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه در مورد حجاب و عفاف قانون در کشور وجود دارد و همه باید ملتزم به قانون باشند، اظهار کرد: برخی می‌گویند در این مورد بحث دارند و باید نشست و بحث کرد، اما نکته مهم آن است که همه باید به قانون احترام بگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، بعد از ظهر امروز در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان همدان، با اشاره به سالروز عملیات مرصاد، اظهار داشت: منافقان و دشمنان به دنبال آن بودند که در مقابل ارزش‌ها و آرمان‌های کشور سدی ایجاد کنند، اما سربازان نظام این اجازه را به دشمن ندادند.

وی با تاکید بر اینکه همیشه قدردان رشادت و از خودگذشتگی‌ها رزمندگان اسلام در مرصاد هستیم، یادآور شد: نباید اجازه دهیم نفاق منافقین از خاطره‌ها برود و به یاد داشته باشیم که همیشه دشمن به دنبال نفوذ و پیاده کردن نقشه‌های شوم خود است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جریان انقلابی مراقب نقشه نفوذ دشمن باشد، گفت: جریان نفاق با پوشاندن چهره اهداف شوم خود را پنهان می‌کند و به اجرای آن می‌پردازد.

وی با بیان اینکه بیشترین ضربات به انقلاب ناشی از نفاق بوده است، مطرح کرد: نه تنها در انقلاب اسلامی، که در طول تاریخ اسلام نیز ضربه جریان نفاق بسیار سنگین بوده، تا جایی که افرادی در مقابل اهل بیت(ع) ایستادند که اهل نماز شب، قرآن و احکام اسلام بودند اما به دشمنی با ائمه(ع) پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه برای شناخت نفاق باید با چشم باز حرکت کرد، گفت: عملیات مرصاد، بهترین عبرت‌ در این مسیر است و لذا نباید هیچ‌گاه آن را فراموش کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه رمز موفقیت دولت در استفاده از نظر کارشناسان و نخبگان است، گفت: امروز لازم است تا بزرگان و همه دغدغه‌مندان در کنار یکدیگر برای رفع مشکلات مردم حضور داشته باشند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت مردمی، یعنی همراه مردم و با مردم بودن، گفت: ارتباط دولت با نخبگان یک امر ضروری است و در همه عرصه‌ها باید مد نظر مسئولان باشد.

وی با گلایه از اینکه برخی سیاسیون از مردم برای اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند، مطرح کرد: خداباوری و مردم‌باوری از اصول اساسی است که باید مورد توجه مسئولان باشد و غفلت از آن جایز نیست.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه تلاش ما برای تحقق پیشرفت و نگاه تحولی در جامعه است، گفت: با وجود اقدامات خوبی که در کشور انجام شده، اما متاسفانه با عقب‌ماندگی‌هایی نیز روبرو هستیم که باید با تمام توان در مسیر حل آن قدم برداریم.

وی عقب ماندگی در حوزه عدالت و بروکراسی اداری را از جمله این مشکلات خواند و یادآور شد: دیروز در دستگاه قضا به دنبال برخورد با مفسدان بودیم و امروز نیز در همان مسیر به دنبال از بین بردن بسترهای فسادزا حرکت می‌کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه روند انجام اصلاحات آغاز شده، عنوان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز بارها به این موضوع تاکید داشته‌اند، استفاده از نیروهای تحول‌گرا، جوان، حزب‌اللهی و با انگیزه می‌تواند در رفع مشکلات و گره گشایی‌ها کارساز باشد.

وی تصریح کرد: بر استفاده از جوانان و نظرات کارشناسی و نخبگانی بسیار تاکید دارم و به آن اعتقاد داریم و لذا پذیرای نظرات متفاوت حوزوی و دانشگاهی برای رفع مشکلات هستیم اما پس از استفاده از نظر کارشناسی در مرحله اجرا، نیازمند تصمیم قاطع هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه بعد از انقلاب، تنها دولت دارای برنامه منظم و مدون هستیم، یادآور شد: مراکز علمی می‌توانند در این حوزه نظر بدهند، چرا که در این راستا در ۳۷ حوزه مختلف، نظام مسائل مشخص و چرخش‌های تحول آفرین ارائه شده است.

وی همچنین با تقدیر از روحیه قوی و ایثارگری خانواده‌های شهدا، خاطر نشان کرد: رسیدگی به خانواده شهدا و ایثارگران از موضوعاتی است که مورد توجه دولت است و در این بین لازم است قانون حمایت از ایثارگران اجرا شود.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم حل مشکلات اقتصادی کشاورزی استان، یادآور شد: موانع موجود در این مسیر بررسی شده، که ضروری است نسبت به مدیریت منابع آبی و اصلاح الگوی کشت اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه کشاورز با وجود آب، برق و خانه بهداشت در روستا، اما بازهم به حاشیه شهر مهاجرت می‌کند، گفت: کشاورز معتقد است که کشاورزی برای آنها صرف نمی‌کند، بنابراین لازم است برای حل دغدغه مشکلات کشاورزان وارد عمل شویم و اقتصاد روستا را فعال کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه نسبت به فعال‌سازی واحدهای تولیدی در استان مصمم هستیم، گفت: معادن غیرفعال که پروانه بهره برداری دارند باید سریعا به چرخه تولید بازگردند.

وی با اشاره به درخواست یکی از اعضا حاضر در جلسه، مبنی بر ثبت روز همدان، یادآور شد: همدان روزهای پرافتخار زیادی دارد اما برای این کار باید آنچه در قله می‌باشد را مد نظر قرار داد و البته شورای انقلاب فرهنگی آمادگی کامل در این حوزه را دارا می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه در مورد حجاب و عفاف قانون در کشور وجود دارد و همه باید ملتزم به قانون باشند، خاطر نشان کرد: برخی می‌گویند در این مورد بحث دارند و باید نشست و بحث کرد، اما نکته مهم آن است که همه باید به قانون احترام بگذارند.

رئیس جمهور با تشکر از دغدغه نخبگان نسبت به شرایط کشور، مطرح کرد: دشمن به دنبال آن است که بچه‌های انقلابی نسبت به مسائل کشور بی‌تفاوت باشند، بنابراین باید نسبت به این نقشه دشمن حساس باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز زمان آن است که نسبت به عقب‌ماندگی‌های قبلی احساس مسئولیت داشته باشیم، اظهار داشت: امروز تولید از مولفه‌های قدرت محسوب می‌شود و باید برای تحقق آن و رفع موانع در این مسیر با تمام وجود تلاش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی مهمترین مولفه قدرت در کشور را توجه به ولایت و رهبری عنوان کرد و گفت: مردم متدین حاضر در صحنه در کنار قدرت موشکی و صنایع نظامی و هسته‌ای از مولفه‌های دیگر قدرت محسوب می‌شوند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha