یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / نشست مشترک روحانیون همدانی با نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت

حوزه/ مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با تاکید بر لزوم توجه طلاب به مسئله جهاد تبیین، گفت: آغاز محرم، زمان ارزشمندی برای طلاب است تا در مسیر تحقق جهاد تبیین گام بردارند و با تلاش بسیار به درستی از این ظرفیت استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت، ظهر امروز در جمع طلاب همدانی، با اشاره به رشادت‌ها و ایثارگری‌های روحانیت در طول هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم، اظهار داشت: هیچ دوربینی نمی‌تواند این صحنه‌ها و از خود گذشتگی‌ها را ضبط کند و به نمایش بگذارد و لذا اجر آن با پروردگار خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم توجه طلاب به مسئله جهاد تبیین، یادآور شد: آغاز محرم، زمان ارزشمندی برای طلاب است تا در مسیر تحقق جهاد تبیین گام بردارند و با تلاش بسیار به درستی از این ظرفیت استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی افزود: اگر جهاد تبیین نباشد، شخصیتی همانند امیرالمومنین(ع) با اقدامات صورت گرفته بر افکار جامعه، ۲۵ سال خانه نشین می‌شود و خطبه‌های حضرت صدیقه طاهره(س) نیز دیگر در بین مردم کارساز نیست.

وی با بیان اینکه نتیجه بی‌تفاوتی به جهاد تبیین شمشیر کشیدن به سوی پسر پیامبر توسط مردمی می‌شود که روزی همان‌ها پای منبر پیامبر بودند، خاطر نشان کرد: ضروری است که در میدان جهاد تبیین، طلاب با تمام وجود وارد شوند و برای تحقق آن از هیچ تلاشی فروکش نکنند.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره مطالب بیان شده توسط نمایندگان روحانیون استان همدان در جلسه، گفت: دولت و مجلس تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات آحاد مختلف جامعه، از هر قشری، از جمله روحانیت به کار گرفته و امیدواریم هر چه زودتر شاهد رفع مشکلات باشیم.

وی با اشاره به وجود مشکلات معیشتی برای طلاب، مطرح کرد: به دنبال آن هستیم تا با کمک و فراهم کردن زیر ساخت‌های حوزه، مشکلات موجود را برطرف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با تاکید بر لزوم توجه به مشکلات حوزه‌های علمیه و طلاب، مطرح کرد: رئیس جمهور با افتخار خود را یک طلبه می‌داند و توجه ویژه‌ای به مجموعه حوزه علمیه دارد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha