سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه دغدغه مدیر باید رفع مشکل مردم باشد، گفت: اگر مدیری سنخیتی با دولت ندارد، لزومی بر استمرار کار و فعالیت او نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با اشاره به همایش ائمه جمعه سراسر کشور در تهران، اظهار داشت: در این جلسات مطالبات مردم در دیدارهایی که با روسای قوای سه گانه برگزار شد، مطرح شد و در جلسه محضر رهبر معظم انقلاب نیز سفارشاتی ایشان داشتند که باید نصب العین همه ائمه جمعه و مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه سفارش به مردمی بودن و در کنار مردم بودن، از مهم‌ترین سفارشات مقام معظم رهبری بود، گفت: توجه ویژه به کنار مردم بودن، بیان مطالبات مردم، رفتار پدرانه و جامع با آحاد مردم، رعایت تقوا و مراقبت از اینکه حرف و عمل امام جمعه با یکدیگر در تضاد باشد، از دیگر سفارشات رهبر معظم انقلاب به فرماندهان قرارگاه فرهنگی در سراسر کشور بود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امیدواریم بنده و امثال بنده، بتوانیم این سفارشات را رعایت کنیم، مطرح کرد: سفارشات رهبر معظم انقلاب، برگرفته و برخاسته از منابع دینی، آیات و روایات است که باید نسبت به تحقق آن تلاش کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان همدان، یادآور شد: لازم است که از حضور رئیس جمهور و وزرا در استان همدان و مشاهده مشکلات مردم از نزدیک تشکر کنم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه مردمی بودن رئیس جمهور و دولت قابل تقدیر است، خاطر نشان کرد: رئیس دفتر رئیس جمهور شخصا به بین مردم می‌رفت و شنونده درد و دل‌ها بود و نامه‌ها را جمع می‌کرد.

وی افزود: البته بسیاری از مردم مطالباتی داشتند که با توجه به فرصت کم، امکان صحبت با تک تک مردم وجود نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی خاطر نشان کرد: تاکید می‌کنم که این روحیه متواضع بودن در برابر مردم و در کنار مردم بودن با همت استاندار باید در بین همه مدیران سرایت کند و مشاهده کنیم که این روحیه در بین همه مدیران استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بنای دولت و تاکید رئیس جمهور بر کم شدن فاصله‌ها با مردم است، گفت: انجام این سفرها باید تحرک در بین مدیران را برای خدمت رسانی بیشتر کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه دغدغه مدیر باید رفع مشکل مردم باشد، عنوان کرد: اگر مدیری سنخیتی با دولت ندارد، لزومی بر استمرار کار و فعالیت او نیست.

وی تصریح کرد: برخورد مدیر و کارمندان با مردم، ربطی به تحریم و مشکلات اقتصادی کلان کشور ندارد و نباید در اداره‌ای برخورد و صحبت با مردم از موضع بالا باشد و لازم است روحیه مردمی بودن و در کنار مردم بودن به معنای واقعی کلمه در بین مدیران تقویت شود، موضوعی که استاندار لازم است به آن توجه داشته باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به همدان دارای برکات فراوانی بود، یادآور شد: 14 هزار میلیارد تومان اعتبارات و تکمیل 170 پروژه در استان از مهم‌ترین دستاوردهای سفر روز گذشته هیئت دولت به همدان می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت آب در همدان نگران کننده است، گفت: نیازمند رعایت عموم مردم در مصرف آب هستیم و امیدواریم هر چه زودتر مصوبات این سفر در حوزه آب محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه مسکن و مشکلات کشاورزی نیز از دیگران مطالبات مسئولان استان از رئیس جمهور بود، اظهار داشت: مهم‌تر از این مصوبات، اجرای مصوبات و پیگیری آنها است و اینکه در پایان سال، مشاهده کنیم حجم بسیاری از این مصوبات محقق شده باشد.

وی با تبریک هفته خبرنگار به اصحاب رسانه، با اشاره به سختی کار و فعالیت در حوزه رسانه، یادآور شد: لازم است که مسئولان نسبت به سختی کار و تلاش اصحاب رسانه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در همدان در بخش دیگری، با اشاره به آغاز ماه محرم، مطرح کرد: با محرم، نسیم رحمت الهی در جامعه وزیده می‌شود و جامعه را زنده می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس عزای امام حسین(ع) دل‌های افسرده را احیا می‌کند، خاطر نشان کرد: دوست داشتن و محبت به امام حسین(ع)، باعث نزدیک شدن به همه خوبان عالم و گریه بر حضرت(ع) باعث توجه حضرت زهرا(س) به انسان می‎شود.

امام جمعه همدان خواستار تعظیم شعائر در جامعه و استفاده از پرچم سیاه در سطح معابر و خصوصا توجه مدیریت شهری به این امر شد و مطرح کرد: خوب است که در کوچه‌ها و در سطح محلات بچه‌های خودمان را به برپا کردن خیمه دعوت کنیم و آنها را در این کار کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرزندان باید از کودکی با نشستن در خیمه امام حسین(ع) آشنا شوند، گفت: لازم است که روضه‌های خانگی مورد توجه جدی قرار بگیرد و اجازه تعطیلی آنها را ندهیم، چرا که این مجالس باعث نورانیت خانه انسان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه جلسات سیدالشهدا(ع) بهترین بستر برای پاسخگویی به شبهات مطرح شده توسط دشمن است، یادآور شد: گاهی اوقات مجلس روضه‌ای با تعداد 5 نفر، شاید تاثیر گذاری بیشتری نسبت به مجلس چند هزار نفره داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه و طلاب آماده برای حضور در منازل و مجالس روضه خانگی هستند، مطرح کرد: در زمان برگزاری جلسات لازم است که مراقب حق الناس باشیم و رعایت حال همسایه‌ها را داشته باشیم.

رئیس شورای حوزه استان با بیان اینکه عزاداری در ساعت پایانی شب و بامداد نباید با صدای بلند همراه باشد، ادامه داد: مزاحمت، مزاحمت است و نمی‌شود با مسائل دینی این موضوعات رعایت نشود، چرا که این مسائل مورد رضایت امام حسین(ع) نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha