جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عرفانی

حوزه / دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت:امروز شاهد هستیم که دشمن تمام تلاش خود را معطوف اربعین کرده‌ است تا ذهن جهان را از این همایش و راهپیمایی عظیم دور و منحرف کند و به همین دلیل حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین را منعکس نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی اصغر عرفانی روز گذشته در جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین، با بیان حدیث نبوی "حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ" اظهار داشت: برخی از این حدیث این طور برداشت می‌شود که چون حرکت امام حسین(ع) سبب زنده نگه داشتن اسلام شده، پیامبر اکرم(ص) این تعبیر را در مورد امام حسین (ع) بکار برده‌اند، اما اگر بخواهیم ریشه‌ای به این بحث نگاه کنیم باید این را در نظر بگیریم که پیامبر اکرم(ص) همین تعبیر را درباره امام حسن مجتبی(ع) هم فرمودند "حسَنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حسَن".

وی با اشاره به آیه ۶۱ سوره آل عمران (آیه مباهله) خاطر نشان کرد: ریشه "حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ" مباهله است و آیه مباهله برای ما روشن می‌کند که این بزرگان یک حقیقت‌اند و "کُلُّهُم من نور واحِد" هستند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به اینکه حرکت امام حسین(ع) نشأت گرفته از حرکت پیامبر اکرم(ص) و شبیه حرکت ایشان بود، مطرح کرد: همان طور که پیامبر(ص) در روز مباهله اهل بیتش را همراه خودش برد، امام حسین(ع) نیز برای دفاع از حقانیت دین اسلام و زنده نگه داشتن نور محمدی در روز عاشورا با همه اهل بیت خود در میدان حاضر شدند.

وی ادامه داد: همچنان که رسول‌ خدا از مکه به مدینه هجرت کردند و آن هجرت، مبدا تحول در وضع مسلمانان و سرآغاز تاریخ شد، هجرت امام حسین(ع) نیز در زنده کردن دین پیامبر تاثیر به سزایی داشت و لذا هر دو هجرت به خاطر دین و بقای رسالت ‌بود.

حجت الاسلام عرفانی با بیان اینکه وصف راهپیمایی اربعین در کلام نمی‌گنجد، اظهار داشت: اربعین حسینی، رنگین کمان حضور ادیان و مذاهب مختلف و پیام آور مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم و حقیقت است.

وی با تاکید بر اینکه حضور میلیونی امت اسلامی در آیین اربعین حسینی در عرصه بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای خواهد داشت، گفت: این حضور پرشور و مشارکت همه‌جانبه اقشار مختلف مردم در اربعین حسینی چهره واقعی شیعه و عاشقانه اهل‌بیت(ع) را برای جهانیان روشن می‌کند.

حجت الاسلام عرفانی بیان کرد: امروز شاهد هستیم که دشمن تمام تلاش خود را معطوف اربعین کرده‌ است تا ذهن جهان را از این همایش و راهپیمایی عظیم دور و منحرف کند و به همین دلیل حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین را منعکس نمی‌کنند.

استاد حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: طلاب باید با ارائه برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی متنوع در کاروان‌های اربعین حسینی و مسیر پیاده‌روی حضور حداکثری داشته باشند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha