شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / جلسه کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین

 حوزه/ مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین از ثبت نام ده هزار نفر در سامانه سماح برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام عباس افشار رابط بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت استان قزوین، عصر امروز در جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین که در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت قزوین برگزار شد، با اشاره به بازتاب جهانی حرکت پیاده‌روی اربعین حسینی، اظهار داشت: این حماسه بیانگر روحیه الهی و صلح‌جویانه ملت ایران بوده و ملت بصیر و علاقمند به سالار شهیدان به خوبی در سال‌های گذشته این موضوع را ثابت کردند.

حجت الاسلام افشار افزود: امسال حضور میلیونی مردم ایران و کشورهای مسلمان در مراسم اربعین حسینی اوج شکوه و علاقمندی انسان‌های آزاده به سالار شهیدان را به دنیا نشان خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه عشق، علاقه و محبت مردم دنیا به امام حسین(ع)، عشقی خدایی و الهی بوده که در اعماق قلوب مردم نفوذ کرده است، گفت: وظیفه ما آماده‌سازی و مرتب کردن زیرساخت‌ها برای همه امور اجرایی و فرهنگی در این مراسم باشکوه است.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین با تاکید بر لزوم توجه زائران به مسائل فرهنگی در طول این سفر، یادآور شد: موکب‌ها در سه بخش خدماتی، فرهنگی و خدماتی ایجاد می‌شوند که پیوست فرهنگی هر کدام از آنها لازم است تا با ظرافت و دقت مورد نظر باشد.

وی از تشکیل کارگروه بانوان، صدا وسیما، فضای مجازی، خواهران مبلغه، حوزه علمیه، ائمه جمعه و جماعات برای هماهنگی بیشتر در برنامه‌های زائران پیاده اربعین حسینی خبر داد و گفت: تا کنون ده هزار نفر در سامانه سماح برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی استان قزوین ثبت نام کرده‌اند.

وی با تقدیر از توجه مدیر کل صدا و سیمای قزوین در انعکاس اخبار اربعین، مطرح کرد: ثبت نام از علاقه مندان شرکت در مراسم اربعین حسینی تا ۱۷ مرداد تمدید شده است و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به سامانه سماح مراجعه کنند.

ثبت نام ده هزار نفر از مردم قزوین برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha