جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
منصور امامی

حوزه/ حجت الاسلام امامی از اعزام ۱۳۰۰ مبلغ در سطح استان به مساجد در ایام محرم خبر داد و گفت: ۱۲۰۰ مبلغ و مبلغه بومی و ۱۰۰ مبلّغ از قم در ایام محرم در آذربایجان غربی به تبلیغ دینی اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی، امروز در نشست خبری تشریح برنامه های محرم که سالن جلسات تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: دومین جلسه ستاد شئون فرهنگی آذربایجان غربی هفته گذشته برگزار و در آن برنامه ها و ملزومات محرم تصویب و ابلاغ شد.

وی در ادامه از اعزام ۱۳۰۰ مبلّغ در سطح استان به مساجد در ایام محرم خبر داد و گفت: ۱۲۰۰ مبلغ و مبلغه بومی و ۱۰۰ مبلغ از قم در ایام محرم در آذربایجان غربی به تبلیغ دینی اعزام خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: همایش طلایه داران تبلیغ در آستانه محرم به روال سال های گذشته در همه شهرستان های استان با حضور روحانیون و مبلغین برگزار می شود و در این جلسات برخی موضوعات لازم به مبلغین ابلاغ می گردد.

وی تصریح کرد: از یک ماه قبل به ادارات شهرستان ها جهت صدور مجوز برای برگزاری هیئات مذهبی در ماه محرم نامه نگاری شده است و از همان زمان صدور مجوز ها نیز آغاز شده و حضور یک روحانی در هیئت و رعایت ساعات مقرر شده از سوی فرمانداری از الزامات برگزاری مراسمات دینی در ماه محرم است.

حجت الاسلام امامی عنوان کرد: رعایت حق الناس و عدم راه بندان از الزامات برگزاری عزاداری در ایام محرم است و دستجاتی که به قوانین پایبند نباشند برخورد خواهد شد و از اهالی رسانه نیز می خواهیم به روند اجرای قوانین در هیئات کمک کنند.

وی اضافه کرد: مدارس، ورزشگاه ها و برخی مجموعه های دیگر با همکاری سازمان های مربوطه در اختیار هیئات مذهبی که نیاز به مکان وسیع دارند، قرار داده شده است و از این بابت از اداره کل آموزش و پرورش و دیگر مجموعه ها کمال تشکر را داریم.

وی با تقدیر از اقدامات شهرداری ارومیه در آذین بندی خیابان های شهر در ایام غدیر، گفت: انتظار می رود شهرداری در ایام محرم نیز مثل غدیر به آذین بندی شهر و نصب بنر اهتمام بکند و در این رابطه تبلیغات اسلامی اعلام آمادگی کرده است تا محتوای لازم را در اختیار شهرداری قرار دهد تا در قالب بنر چاپ و در سطح شهر نصب شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان داشت: جلسه ای نیز با نیروی انتظامی جهت ایجاد نظم بیش از پیش مراسمات محرم برگزار شده است وهمچنین در سطح کشور با وزارت کشاورزی برای همکاری در اطعام و احسان های محرم تفاهمنامه امضا شده است، هرچند همه این خیرات و احسان ها توسط خود مردم برگزار می شود.

وی با بیان این که طبق توافق نامه، اداره کل ارشاد بر محتوای تعزیه و تئاتر ها نظارت خواهد کرد، گفت: امسال تلاش داریم زمینه و بستر را برای برگزاری مراسمات دهه های بعدی محرم را نیز فراهم سازیم و هم چنین برگزاری روضه های خانگی و روضه های کوتاه در ادارات با رعایت حقوق مردم از دیگر اهداف اداره کل تبلیغات اسلامی است.

راه اندازی رادیو محرم در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی

حجت الاسلام امامی با دعوت از خبرنگاران برای تشویق مردم به اهدا خون در ایام محرم افزود: برای اولین بار رادیو اینترنتی محرم در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی راه اندازی شده است که در طول محرم و صفر روزانه چهار ساعت برنامه با موضوعات جهاد تبیین، اخلاق حسینی، شرح زیارات و ادعیه، رابطه انقلاب اسلامی و عاشورا به تولید برنامه خواهد پرداخت.

وی ایجاد نمایشگاه شمیم حسینی، میز حسینی با معرفی کتب عاشورایی و راه اندازی ایستگاه های صلواتی در ایام محرم را از دیگر برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: مراسمات اعلان عزا در سه نقطه شهر ارومیه به صورت خودجوش و مردمی برگزار خواهد شد و چنانچه کرونا دوباره شیوع پیدا کند همه هیئات مذهبی ملزم به رعایت دستورالعمل های ستاد کرونا هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از پویش "سبط النبی" ویژه اهل سنت در استان خبر داد و اضافه کرد: با راه اندازی پویش "سبط النبی" اهل سنت ارادت خود را نسبت به اهل بیت ابراز می کنند.

وی گفت: با آمدن محرم متأسفانه عده ای در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای به بازنشر شبهات روی می آورند که امسال یکی از اقداماتی که در اداره کل تبلیغات اسلامی اجرا می شود پاسخ به شبهات دینی و تبیین زیبایی و ویژگی های مکتب حسینی است.

حجت الاسلام امامی عنوان کرد: در جلسه ای با مسئولین شهرداری از آن ها خواستیم فرهنگسراها در ایام محرم بر اساس رسالت کاری خود و موضوعاتی که به آن ها محول شده است به مباحث مکتب عاشورا بپردازند.

وی از راه اندازی هشتگ های؛ حسین از زبان حسین، عاشورائیان با موضوع معرفی خانواده حسینی و یار ۷۳ خبر داد و گفت: امروز یکی از شگردهای دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و دین از بین بردن بنیان خانواده است و لذا برای مقابله با آن باید به معرفی الگوهای مناسب در این باره بپردازیم و عاشورا آینه تمام نمای الگوی خانواده می باشد که در آن کوچک و بزرگ و زن و مردم به ایفای کامل نقش خود پرداخته اند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha