شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
رئیسی

حوزه / رئیس جمهور در همدان گفت: در جریان اصلاحات اقتصادی کشور، ایستادگی ملت، دشمنان را ناکام گذاشت و قطعا از این به بعد نیز ناکام خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در اجتماع پرشور مردم همدان در ورزشگاه ۶ هزار نفری سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه نقش مردم همدان در عرصه دفاع مقدس فراموش نخواهد شد، اظهار داشت: رمز موفقیت مردم همدان، ایمان و باور به پروردگار و مجاهدت در راه حق بوده و هست و لذا همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، همدان دارالمجاهدین می‌باشد و لازم است که از این ویژگی صیانت شود.

وی همدان را مهد مردان و زنان فرهیخته‌ای همانند عین‌القضات، بوعلی و باباطاهر خواند که نه تنها در همدان که در جهان اسلام نام آورند، یادآور شد: مردم استان همدان، در تمامی سال‌های پس از انقلاب برای دفاع از کشور از جان و مال خود گذشته‌اند و بارها در میدان‌های مختلف این از خودگذشتگی را به اثبات رسانده‌اند.

رئیس جمهور با اشاره به حضور خود در سال‌های ۶۱ و ۶۲ در همدان، خاطر نشان کرد: بنده افتخار داشتم که در سال‌های ۶۱ و ۶۲ در خدمت مردم همدان باشم و خوبی‌های مردم این دیار و بزرگانی همچون سردار همدانی، سردار سلگی و علمای آن را به یاد دارم.

وی با تاکید بر اینکه امروز در شرایط امتحان بزرگی قرار داریم، گفت: همه لازم است در هر جایگاهی که قرار دارند، برای موفقیت در آزمون بزرگ خدمت به مردم، تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: استان همدان دارای ظرفیت‌های بسیاری است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد و از آن غافل نشویم.

خود را سرباز و خدمتگزار مردم و طلبه‌ای فعال در خدمت‌رسانی به ملت می‌دانم

وی با بیان اینکه بنده خود را سرباز و خدمتگزار مردم و طلبه‌ای فعال در خدمت‌رسانی به ملت می‌دانم، گفت: علیرغم تمام تلاش‌هایی که در این مدت انجام شده، اما بازهم لازم است که برای رفع مشکلات موجود، بیشتر تلاش شود.

رئیس جمهور مسئله اصلی همدان را موضوع آب دانست و یادآور شد: اگر چه آبرسانی به همدان با ۱۷ سال تاخیر انجام شد، اما تلاش و البته قرار ما برای خدمت به مردم، در تکمیل و اجرای این پروژه بر زمین مانده است و ضروری است تا مسئولان با حداکثر تلاش، در دو ماه آینده مشکل آب همدان را برطرف کنند.

وی همچنین به مشکلات واحدهای تولیدی در همدان اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا واحدهایی که با مشکل روبرو شده‌اند و یا به هر دلیلی نیمه‌تعطیل و یا تعطیل هستند به چرخه تولید برگردند، تا شاهد رفع مشکل اشتغال در استان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه مسئولان استان به دنبال ایجاد حداقل ۲۷ هزار شغل در سال جاری هستند، مطرح کرد: بنده معتقد هستم که زمینه‌های بیشتری در حوزه تولید وجود دارد، اما به شرط آنکه مدیریت منابع آب و اصلاح الگوی کشت مورد توجه قرار گیرد.

وی نگرانی اصلی استان را بیکاری جوانان عنوان کرد و با تاکید بر اینکه در برنامه کاری باید حداقل ۴۰ هزار شغل در استان ایجاد شود، اظهار داشت: حل مشکل کسانی که در حوزه مسکن و اجاره منزل با مشکل روبرو هستند را تکلیف قانونی و وظیفه خود می‌دانیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: در صحبت‌های مکرری که با وزیر راه و شهرسازی در مورد مسکن همدان داشته‌ام، بر اعطای زمین به نیازمندان مسکن تاکید داشته و امیدوارم هرچه زودتر این مشکل حل شود.

امامین انقلاب با تمام وجود به مردم اعتقاد داشته و دارند

وی با تاکید بر اینکه ایستادگی و مقاومت مردم همدان، همراه و یاور دولت خواهد بود، یادآور شد: در جریان اصلاحات اقتصادی کشور، ایستادگی ملت، دشمنان را ناکام گذاشت و قطعا از این به بعد نیز ناکام خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به توصیه روز گذشته رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به مردم و رفع مشکل مردم، خاطر نشان کرد: مردمداری و توجه خاص به مردم مورد توجه این دولت است و بارها بر آن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه امامین انقلاب با تمام وجود به مردم اعتقاد داشتند، گفت: همه ما مسئولان نیز باید به تبعیت از امامین انقلاب، توجه به مردم را از افتخارات خود بدانیم و لحظه‌ای از آن غافل نشویم و امیدوارم مشکل مردم همدان با فعالیت مجاهدانه همه دولتمردان حل شود.

رئیس دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه حل مشکلات مردم، دغدغه دولت سیزدهم است، مطرح کرد: دیروز در دستگاه قضا با مفسدان مبارزه می‌کردم و امروز در دستگاه اجرایی عهد بسته‌ام که باید دست رانتخواران و مفسدان و رابطه ناسالم در کشور را قطع کنم.

وی با اشاره به اینکه همدان به عنوان خطه‌ای که از آن به عنوان دارالمومنین و دارالمجاهدین یاد می‌شود باید در حفظ این هویت تلاش کند، گفت: همدان، دیار سرداران و سرافرازانی است که در حفظ دین، جان خود را تقدیم اسلام کرده‌اند و امروز استمرار این مسیر بر عهده ما قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: با تحول در اقتصاد کشاورزی و حمایت از کشاورزان، لازم است تا در روستا برای اهالی روستا کار ایجاد شود و این یعنی با اعطا تسهیلات، فعالیت در روستا صرفه اقتصادی داشته باشد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha