پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صفایی بوشهری در مناطق سیل زده

امام جمعه بوشهر با تأکید بر بررسی خسارت‌ها و آسیب‌های سیل به مردم دشتستان، گفت: در سیل روز گذشته به برخی از تجهیزات و امکانات منازل مردم آسیب‌ و خسارت وارد شد که باید جبران شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز جمعه با حضور در شهر برازجان از مناطق سیل زده این شهر بازدید کرد.

در این بازدید که امام جمعه، فرماندار دشتستان و شهردار برازجان حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ضمن مشاهده خسارات سیل، مسائل و مشکلات مردم را شنید و توصیه هایی در این زمینه به مسئولین ارائه کرد.

پس از این بازدید جلسه ای جهت بررسی خسارات وارده و تأمین اعتبارات و اقلام مورد نیاز جهت رسیدگی به سیل زدگان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و جمعی از مسئولین شهرستان دشتستان در محل فرمانداری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در این نشست، شهرستان دشتستان را منطقه مهم و فوق‌العاده در حوزه‌های مختلف دانست و اظهار داشت: دشتستان منطقه فوق‌العاده فرهنگی، انقلابی و در حوزه اقتصادی از جایگاه بالایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه دشتستان در طول تاریخ در عملیات‌های مختلف ضد استعماری اقتدار خود را نشان داده است، گفت: بزرگان، علما، روحانیون، سرداران و قشرهای مختلف مردم این شهرستان در عملیات‌های ضد استعماری دارای تاریخ باشکوه هستند که اوج آن در دفاع مقدس 8 ساله تجلی یافت.

امام جمعه بوشهر آسیب‌های زیست محیطی مانند سیل را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: خدمات مسئولان و نیروهای امدادی در سیل روز گذشته قابل تحسین است.

وی با اشاره به استقرار سامانه بارشی در همه نقاط، تصریح کرد: در استان بوشهر این سامانه فعال است، ولی آمادگی مسئولان و امدادگران در پیشگیری و مدیریت آن درخور سپاس است که کمترین آسیب به مردم وارد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری باتأکید بر دیوارکشی رودخانه ورودی شهر برازجان بیان کرد: اجرای این طرح، مشکلات موجود در زمان بارش باران را به شدت کاهش می‌دهد و لایروبی، پاکسازی و عمق‌دهی این رودخانه یک ضرورت است.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر بررسی خسارت‌ها و آسیب‌های سیل به مردم دشتستان خاطرنشان کرد: در سیل روز گذشته به برخی از تجهیزات و امکانات منازل مردم آسیب‌ و خسارت وارد شد که باید جبران شود.

وی با تاکید بر تامین اعتبارات جهت رسیدگی به سیل زدگان، خاطرنشان کرد: توزیع گوشت قرمز، مواد غذایی و بسته‌های معیشتی ویژه سیل زدگان دشتستان در اولویت قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، توجه ویژه به حل مشکلات مردم را یک ضرورت دانست و گفت: در جریان بارندگی، خط آبرسانی به دشتستان دچار مشکلاتی شد که تا بهبود آن لازم است آبرسانی سیار و تانکری در دستور کار قرار گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری مدیریت توزیع آب شرب در نقاط مختلف دشتستان را مورد تأکید قرار داد و افزود: کمبود آب دشتستان تا بهبود این شرایط جبران و مدیریت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha