چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت‌الاسلام جبارزاده

حوزه/ امام‌جمعه موقت سلفچگان گفت: اگر بانوان ما به این سطح از آگاهی برسند که با رعایت حجاب و عفاف عمومی، امنیت و آرامش زنان و خانواده تأمین می‌شود قطعاً خودشان به دنبال حجاب خواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام جبارزاده در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهر سلفچگان اظهار داشت: خداوند حکیم برای اینکه بشر در این دنیا درست زندگی کند و از خطراتی که بر سر راه اوست در امان بماند توسط پیامبران الهی برنامة درست زیستن را به انسان معرفی فرمود که عبارت است از دین و از زمان حضرت آدم تا زمان خاتم الانبیاء (ص) پیامبران بسیاری در سیر رساندن پیام خدا به بشر نقش داشتند و اگر نبودند پیامبران الهی این بشر بود که خدا را بازخواست می‌کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این خداوند در مهندسیِ هدایت بشر، نقشة راه را ترسیم کرده به اینکه پیامبران الهی برنامه هدایت را به ما برسانند و آخرین پیامبر خدا هم طیّ 23 سال زحمت وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد لکن جهت تکمیل دین یک مأموریت مهم را باید انجام دهد تا کارش ناتمام نماند و آن معرفی ولی خدا و جانشین پیامبر است.

امام‌جمعه موقت سلفچگان افزود: در روز عید غدیر نقشه و برنامة هدایت بشر تکمیل شد. لذا از این روز دین‌داری فقط از طریق ولایت امکان‌پذیر است و لاغیر.

وی به فرارسیدن ماه محرم اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین وظیفه همگان شناخت اباعبدالله (ع) و اهداف آن حضرت از این نهضت است، گریه کردن، عزاداری کردن، و تشکیل دسته‌های عزاداری و پذیرایی یک بخش کوچکی از دستگاه اباعبدالله است، اینها هدف نیست گرچه همة این کارها ثواب بسیاری دارند.

امام‌جمعه موقت سلفچگان بیان داشت: این حق عزاداران است که در هیئت‌ها و مجالس حسینی یاد بگیرند که در هر شرائطی که قرار دارند نمازشان ترک نشود حتی اگر در میدان جنگ در تیررس دشمن باشند.

وی بیان داشت: بانوان ما هم باید در مجالس حسینی یاد بگیرند که حتی اگر در دست دشمنان اسیر شدی بزرگ‌ترین دغدغه و هدفت حفظ حجاب و عفاف باشد تا جایی که تنها درخواست زینب کبری (س) مقداری پارچه برای پوشش بانوان و دختران بود.

حجت‌الاسلام جبارزاده به موضوع حجاب و عفاف اشاره کرد و ابراز داشت: خوب است مردم ما مخصوصاً بانوان کشور عزیزمان توجه داشته باشند همان‌هایی که با تهاجم فرهنگی و هزینه‌های بسیار بالا سعی کردند بانوی عفیف ایرانی را به بی‌حجابی و به عفتی سوق بدهند مجدداً علیه حجاب دست به تبلیغات بسیاری زده‌اند

وی ادامه داد: در اینجا لازم است هم مردم فهیم ما سعی کنند با فلسفة حجاب آشنا بشوند و هم متولیان فرهنگی باید با راه‌های بسیار اصولی مردم را با فلسفه حجاب آشنا کنند

حجت‌الاسلام جبارزاده تصریح کرد: اگر بانوان ما به این سطح از آگاهی برسند که با رعایت حجاب و عفاف عمومی، امنیت و آرامش زنان و خانواده تأمین می‌شود قطعاً خودشان به دنبال حجاب خواهند رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha