یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
فل

حوزه/ زرهانی برلزوم ارتباط کارشناسان فرهنگی ستاد اقامه نماز با جامعه هنری تاکید کرد و یاد آور شد: ستاد اقامه نماز باید از ظرفیت هنرمندان و چهره های خلاق برای راه های میانبر در ساختن شخصیت کودکان و نوجوانان بهره‌مند شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز کل کشور در گردهمایی کارشناسان فرهنگی ستاد اقامه نماز در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه کاشان با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری و برگزاری دوره های آموزشی باید ذهن و ضمیر استعدادهای ستاد اقامه نماز دستگاه های اجرایی کشور را تراوت داد، اظهار داشت: براساس مطالعات مادران بیش از پدران، معلمان و مساجد نقش اساسی در نمازخوان کردن فرزندان دارند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کل کشور مادران را معماران تعلیم و تربیت فرزندان دانست و افزود: از طریق انجمن اولیاء و مربیان، رسانه ملی، مساجد، هیئت های مذهبی خانگی و شهری و مدارس دخترانه باید زمینه تأثیرگذاری مستمر در نمازخوان کردن جوانان فراهم شود.

زرهانی با بیان اینکه نقش ما، نقش عملیاتی نیست، بلکه نقش هدایت‌گری و تنظیم مناسبات است، گفت: اگر بتوانیم در هر شهری ۱۰ عالم دینی، فاضل و طلبه فعال و امام جماعت را آموزش بدهیم و وارد دوره‌های آموزشی نماییم کار بزرگی انجام داه ایم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کل کشور بخشنامه و دستورالعمل های ترویج اقامه نماز را دستورات ابتدایی دانست و تصریح کرد: از طرح شبهات، تندی و برخی از جسارت ها نباید بترسیم اجازه بدهیم افراد عیبمان را بگویند، گاهی ممکن است از نظر عملکرد هم اشتباهاتی داشته باشیم و افکار عمومی اشتباهات دیگران را همپای ما نوشته باشند.

زرهانی نماز را ارتباطی بین فطرت و فاطر دانست و افزود: کسانی که پای کار انقلاب، تابع رهبری و فطرت پاک دارند بیشترین مخاطبین ما را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه کارشناسان فرهنگی ستاد اقامه نماز باید اطلاعات، اسناد، مدارک، سیاست ها، اطلاعات، برنامه ها و ضمیمه بهره برداری ها را بشناسند، خاطرنشان کرد: از امکانات مالی استان ها برای ترویج فرهنگ اقامه نماز باید استفاده کنیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کل کشور با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۲۸ میلیارد تومان مردم و دستگاه های اجرایی برای مسجدسازی کمک کردند، گفت: در شهر قم بین ۶۰ تا ۸۰ میلیارد تومان از کمک های مردمی در مسجدسازی هزینه شده است.

زرهانی با بیان اینکه ۸۰ درصد مساجد کشور در محلات قدیمی می باشند، تصریح کرد: برای بازدهی فرهنگی و عمرانی بیشتر باید خیرین به سمت ساخت مسجد در محلات تازه ساز سوق داده شوند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کل کشور دانش آموزان در مدارس را سرمایه های اصلی دانست و افزود: اتاق فکری را با هدایت وزارت آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز با تشکیل جلسات منظم برای یک کار مشترک داریم.

زرهانی بر لزوم ارتباط کارشناسان فرهنگی ستاد اقامه نماز با جامعه هنری تاکید کرد و یادآور شد: ستاد اقامه نماز باید از ظرفیت هنرمندان و چهره های خلاق برای راه های میان بر در ساختن شخصیت کودکان و نوجوانان بهره مند شود.

قایم مقام ستاد اقامه نماز کل کشور ایران را مهد هنر دانست و افزود: ستاد اقامه نماز باید از ظرفیت هنرمندان کشورمان برای تولید آثار و مشارکت دادنشان به عنوان یاور نماز استفاده نماید.

وی تصریح کرد: گاهی اثرگذاری خواندن یک آیه قرآن و حدیث توسط یک هنرمند برای بیدار نمودن فطرت دانش آموزآن از یک سخنران مذهبی بیشتر است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کل کشور بر لزوم بسترسازی برای هزاران روحانی، فاضل و کاربلد در کشور تاکید کرد و افزود: از کمک هنرمندان، اصحاب فرهنگ، فیلم سازان و بازیگران تئاتر وزارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج فرهنگ اقامه نماز نباید غافل شویم.

انتهای پیام./

لزوم ارتباط کارشناسان فرهنگی ستاد اقامه نماز با جامعه هنری

لزوم ارتباط کارشناسان فرهنگی ستاد اقامه نماز با جامعه هنری

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha