دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صفایی بوشهری

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به تنظیم سند اقتصاد دانش‌بنیان ۵۰ ساله در استان بوشهر گفت: در برنامه هفتم توسعه به اقتصاد کرانه‌ای توجه ویژه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تسلیت ماه محرم، ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در اقتصاد دریا محور را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: از ظرفیت‌های دریایی خلیج‌فارس در تولید محصولات اقتصاد کرانه‌ای دانش‌بنیان به صورت بهینه تاکنون استفاده نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، ۹۳۶ کیلومتر مرز دریایی با خلیج‌فارس و ۷۰۷ کیلومتر پس کرانه و ساحل را از ویژگی‌های استان بوشهر دانست و تصریح کرد: با بررسی انجام شده در ایران از اقتصاد کرانه‌ای برای تولید ثروت مانند دیگر کشورهای ساحلی استفاده نشده و تنها نگاه به سواحل در صید و صیادی، تجارت دریایی و استخراج نفت و گاز بوده است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت عظیم برای سرمایه‌گذاری و تولید ثروت در خلیج‌فارس افزود: اقتصاد کرانه‌ای از مدت‌ها پیش مورد توجه قرار گرفته که تدوین جامع ظرفیت‌های خلیج‌فارس یکی از ضرورت‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، استان بوشهر را قطب تولید پرورش میگو در ایران دانست و خاطر نشان کرد: بالاترین میزان میگوی پرورشی در کشور در استان بوشهر تولید می‌شود و در کنار آن، پرورش ماهی در قفس نیز در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به دستیابی جوانان به دانش و فناوری پرورش ماهی در قفس در خلیج‌فارس تصریح کرد: در کنار تولید ماهی پرورشی، صنایع مرتبط و فرآوری محصول، طرح‌های گردشگری و صنایع بازیافت و اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود که تحول اقتصادی در منطقه فراهم می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، استفاده از دریا را یکی از بهترین راهکارها برای درمان بیماری‌های روحی و روانی دانست و خاطر نشان کرد: دریا در ابعاد گوناگون از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است که ساخت هتل دریایی، توسعه ورزش و بازی‌های ساحلی و گردشگری کرانه‌ای از آن جمله محسوب می‌شود.

وی تولید دارو از محصولات دریایی از جمله جلبک‌ها را یکی از ظرفیت‌های مهم خلیج‌فارس دانست و اضافه کرد: اکنون در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید دارو از طریق محصولات دریایی در دستور کار قرار گرفته است که این مهم در منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، با اشاره به تنظیم سند اقتصاد دانش‌بنیان ۵۰ ساله در استان بوشهر گفت: در برنامه هفتم توسعه به اقتصاد کرانه‌ای توجه ویژه شده است و تولید انواع محصولات دریایی در برنامه شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر قرار گرفته است.

امام جمعه بوشهر احیا صنایع سنتی تولید محصولات دریایی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ژن مردم استان بوشهر دریایی است و علاقه خاصی به ساحل، دریا و اقتصاد و معیشت دریایی دارند که باید به این ظرفیت در جهاد اقتصادی توجه ویژه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha