یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/تولیت حرم بانوی کرامت با تاکید بر اینکه خدمت به مردم یکی از مهم‌ترین دستورات دین است، گفت: مواسات مردم ایران در تمامی حوادث مثل کرونا، سیل و زلزله مثال‌زدنی است و باید از ظرفیت همدلی مردم بیش از پیش برای خدمت به زوار اربعین حسینی استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار با اعضای ستاد مردمی قرارگاه اربعین استان قم که ظهر امروز در حرم بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس روایات هر کسی برای خدا کار کند، خداوند نیز همراه آن شخص خواهد بود و این مقام معیت خداوند یک مقام بسیار ارزشمند بوده به همین خاطر لازم است بخش ادراکی معیت خداوند توسط انسان به درستی درک شود.

وی افزود: عده‌ای به خاطر غفلت از معیت خداوند در خلوت دچار فراموشی تقوا می شوند در حالی که درک معیت خداوند هم باید در خلوت و هم در میان منظر مردم باشد.

تولیت حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: درک و فهم معنای همراهی خداوند برای انسان خود مراقبتی و حیا را به ارمغان می‌آورد.

امام جمعه قم یادآور شد: خداوند به کثرت اعمال کار ندارد بلکه کیفیت و نیت خالصانه اعمال مهم است چرا که حماسه کربلا در کمتر از یکروز روی داد اما تا ابد ماندگار شد.

وی تاکید کرد: سیدالشهدا واسطه گشوده شدن باب رحمت الهی هستند به همین خاطر هر کسی از «باب‌الحسین» وارد شود خداوند پذیرای آن شخص خواهد بود.

آیت الله سعیدی در ادامه گفت: حماسه کربلا تلفیقی از مظلومیت، مصائب عظیم، شجاعت، ایثار، عزت، تقوا و عبودیت خالصانه است که هر دو وجه باید به درستی تبیین شود.

وی افزود: کاری که مردم شریف و متدین عراق در ایام اربعین نسبت به زوار سیدالشهدا انجام می‌دهند یک کار بسیار عجیب است به همین خاطر ماندگاری اصالت اربعین از جلوه های مهم این حماسه است.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: ستاد اربعین باید نماد ارزش‌های اسلامی و احیا کننده جلوه‌های حماسه حادثه کربلا باشد و در فعالیت های خود شعارهای اصلی کربلا را برای زوار تبیین کند.

وی خاطر نشان کرد: تبیین عفاف و حجاب زینبی و الگوگیری از روش دین‌داری بانوان کربلایی برای زوار بسیار مهم است و لازم است ستاد اربعین به صورت مکتوب شعارها و اهداف اصلی حماسه کربلا را در اماکن اسکان زوار نصب نماید.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مواسات مردم ایران در تمامی حوادث مثل کرونا، سیل و زلزله مثال‌زدنی است و باید از ظرفیت همدلی مردم بیش از پیش برای خدمت به زوار اربعین حسینی بهره‌مند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha