یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر| بازدید نماینده ولی فقیه در بوشهر از مناطق سیل زده برازجان

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس کمک به مردم سیل زده را امری ضروری دانست و گفت: وام قرض‌الحسنه به مددجویان تحت حمایت ساکن در مناطق سیل‌زده کوه چنار اعطا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از شیراز، مرتضی موصلی مدیرکل امداد فارس در جلسه ستاد بحران شهرستان کوه چنار، ممسنی و رستم اظهار داشت: پس از وقوع سیل، کمک به مردم خسارت‌دیده در این حادثه برای بازسازی منازل، تهیه لوازم ضروری و خسارت وارده به مشاغل، امری ضروری، انسانی و اخلاقی است که باید با عزم جدی و تلاش همگانی با فوریت انجام شود.

مدیرکل امداد فارس با بیان اینکه خسارت‌های وارده به منازل مددجویان کوه چنار در حال برآورد و بررسی است، گفت: منازل مسکونی مددجویان همگی بیمه هستند و پس از تعیین خسارت به آنان پرداخت می شود و منازل افراد غیرمددجو نیز از طریق کمک‌های خیرین و با مشارکت بنیاد مسکن بازسازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برخی مشاغل نیز در این سیل دچار آسیب شدند، مطرح کرد: مددجویان و افراد غیرمددجو تا دهک ۵ که در این حادثه، مشاغل آنها دچار خسران شده می‌توانند از وام اشتغال این نهاد بهره‌مند شوند.

موصلی خاطر نشان کرد: افراد نیازمند آسیب دیده از سیل در این مناطق پس از شناسایی به مدت یکسال تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند تا بصورت قانونی به آنان هزینه‌های کمک معیشتی پرداخت شود. همچنین لوازم خانگی آسیب دیده برای سیل زدگان مددجوی کمیته امداد که در سیلاب دچار خسارت شده‌اند، فراهم خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha