دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عباسی

حجت الاسلام عباسی گفت: یافتن راه صحیح و  مستقیم در دنیا نیازمند چراغی است تا به وسیله آن راه درست را از نادرست تشخیص داد و سپس نیازمند کشتی مجهز و مطمئنی است تا انسان را به ساحل نجات برساند و این چراغ و این کشتی وجود مقدس سید الشهداء (ع) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام عبدالرسول عباسی، پیش از ظهر امروز در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی به حدیث معروف «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» اشاره کرد و گفت: تشبیه امام حسین علیه السلام به چراغ هدایت و کشتی نجات در این حدیث شریف بسیار دقیق و لطیف صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه چراغ به عنوان یک منبع نور در جایی به کار می رود که تاریک است اظهار کرد: با توجه به این تعبیر می توان دنیا را مکانی بسیار تاریک دانست که حرکت و انتخاب مسیر صحیح در آن نیازمند نور است.

کارشناس مذهبی منظور از تاریکی در دنیا را وجود انحرافات بی شمار اخلاقی و عقیدتی عنوان وتصریح کرد: بر اساس این روایت، وجود مقدس امام حسین علیه السلام همچون چراغی است که راه صحیح و مستقیم را به انسان نشان می دهد.

عباسی دومین تعبیر دقیق و لطیف استفاده شده در این حدیث معروف را تشبیه امام حسین علیه السلام به کشتی نجات قلمداد کرد و ابراز داشت: انسان برای نجات یافتن در دریایی متلاطم، طوفانی و مواج نیازمند کشتی مجهز و مطمئن است تا او را به ساحل نجات برساند، لذا از این تعبیر می توان به این نکته دست یافت که انحرافات بی شمار اخلاقی و عقیدتی در این دنیا همچون دریایی متلاطم و طوفانی است و نجات یافتن از این تلاطم و طوفان مرگبار نیازمند یک منجی است و آن وجود مقدس امام حسین علیه‌السلام است.

رئیس عقیدتی سیاسی گروه پدافند هوایی شهید عدالت نژاد با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می فرمایند «برای شهادت حسین (ع) یک حرارتی در دلهای مومنین است که هرگز خاموش نخواهد شد» گفت: این حدیث پاسخی صحیح به این سؤال است که چرا پس از گذشت صدها سال از واقعه کربلا این مصیبت و سوز و گداز همچنان زنده و تازه است.

عباسی در ادامه برپایی مجالس روضه و عزا را جزء سیره اهل بیت علیه السلام عنوان کرد و گفت: اولین مجالس روضه و عزا با ورود حضرت زینب کبری و امام سجاد علیهما السلام به مدینه برپا شد.

وی اذعان کرد: علاوه بر ائمه معصومین علیهم السلام، علمای بزرگ نیز برنامه ای مشخص و دائمی برای برپایی مجالس روضه خوانی داشته اند.

رئیس عقیدتی سیاسی گروه پدافند هوایی شهید عدالت نژاد در این خصوص به سیره امام راحل (ره) اشاره کرد و گفت: برپایی مجالس روضه با وجود مشغله های فراوان جزء سیره امام راحل بود و براین امر مقدس اصرار می ورزیدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha