یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تصاویر/ مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در نقاط مختلف ارومیه

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: دهه اول محرم بهترین فرصت برای تقویت پیوند نسل جوان با محافل مذهبی از جمله مساجد و هیئات است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ابراز داشت: ماه محرم و صفر در کنار برکات بسیاری که با خود به همراه دارد و به تعبیر حضرت امام (ره) ما هر چه داریم از محرم و صفر است، در عین حال فرصت بسیار خوب و مغتنمی است برای این که نسل جوان را هر چه بیشتر و بهتر با محافل دینی و از جمله مساجد و هیئات مرتبط کرده و این پیوند را تقویت نماییم.

وی همچنین با اشاره به نگرانی های عده ای مبنی بر این که مساجد در ایام عادی سال تا حدودی از حضور نسل جوان خالی شده و باید برای این موضوع چاره ای اندیشید، افزود: البته این نگرانی و دغدغه کاملاً بجاست و ما باید با نگاه کارشناسانه به تحلیل و بررسی آن پرداخت اما در عین حال باید مراقب یک نکته مهم بود و آن هم این که در این گونه قضایا، دچار سیاه نمایی نشده و این طور جلوه دهیم که جوانان از دین و معنویت فاصله گرفته اند.

این مدرس گفت: واقعیت مسلمی که وجود دارد این است که نسل جوان تشنه دریافت معارف ناب دینی است و در ایامی چون ماه مبارک رمضان و یا ماه محرم و صفر با حضور در محافل و مجالی مذهبی همین جوانان نشان داده اند که چقدر پای کار دین و مکتب و انقلاب هستند.

وی همچنین با بیان این که محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماه بصیرت افزایی و اهتمام در زمینه جهاد تبیین است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در قیام سیدالشهدا(ع) دارد و لذا تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) و پاسخ به سوالات و شبهات در این رابطه یکی از مهم ترین ضرورت ها در ماه محرم و صفر است چرا که در این دو ماه دل ها بیش از هر زمان دیگری مهیای درک و دریافت معارف ناب حسینی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha