جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰۰ مبلّغ بومی و غیربومی در ماه محرم امسال به نقاط مختلف این استان اعزام شده‌اند و ۹۰۰ مداح نیز با حضور در هیأت‌های مذهبی استان اقدام به نوحه خوانی، روضه خوانی و مرثیه سرایی می‌کنند.    

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام سید رضا افتخاری مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: انسان مسلمان با توجه به تکلیفی که خدا بر عهده او گذاشته، باید اولویت‌ها را به خوبی تشخیص دهد، تکلیف خود را بفهمد و متناسب با تکلیف خود عمل کند.

حجت الاسلام افتخاری با اشاره به اینکه بیعت امام حسین(ع) با یزید، معنایش پایان اسلام بود، گفت: به همین دلیل امام حسین(ع) با تشخیص به موقع و دقیقی که نسبت به یزید و اقداماتش داشتند، بین خود و یزید تناسبی پیدا نکرد که بخواهند بیعت کنند، در حالی‌ که به خوبی می دانستند بیعت نکردن با یزید یعنی از دست دادن هستی دنیوی خود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویر احمد، قیام امام خمینی(ره) و به تبع آن انقلاب اسلامی ایران را بر پایه قیام حسینی دانست و مطرح کرد: نهضت حسینی، آن‌چنان تحولی در نظام شیعه برانگیخت که بانگ شور حسینی پس از سالیان متمادی فرو ننشسته و همچنان در جامعه مسلمانان منشأ اثر و روز به روز پرنگ تر می‌شود.

وی خطاب به منبریان و کسانی که می‌توانند بر روی مردم تاثیر داشته باشند، یادآور شد: امروز نیازمند انجام اقدامی مومنانه و حرکتی شبیه به حرکت امام‌ حسین(ع)، یا همان بحث «جهاد تبیین» است که مقام معظم رهبری نیز به شدت روی آن تاکید دارند.

وی با تأکید بر این که خطبا و ذاکران اهل بیت(ع) باید ضمن بیان حقایق سیره و روش اهل بیت‌(ع) به ویژه واقعه عاشورا، پاسخگوی برخی شبهات باشند و با تحریفات مقابله کنند، خاطرنشان کرد: تمام تلاش دشمن وارونگی در فهم حقایق‌ها است تا در جنگ شناختی دچار اشتباه ‌شویم و یا به دنبال ترویج موج ناامید در جامعه از طریق زیر سوال بردن خدمات نظام می‌باشد.

حجت الاسلام افتخاری با بیان اینکه فضای محرم ما را در مسیر عدالت قرار خواهد داد، مطرح کرد: امروز خط مقدم کار فرهنگی، مقابله با تبلیغات و سوء استفاده دشمنان است که نتوانند از محرم و اربعین بر علیه عاشورا، اهل بیت(ع)، دین، نظام و قرآن استفاده کنند و باید مردم به ویژه جوانان را نسبت به شبهات و تحریفات ایجاد شده آگاه کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شعار امام حسین(ع) به ما ظرفیت، قدرت و تعادلی می‌دهد تا در تشخیص و حرکت به خوبی عمل کنیم، بیان کرد: راهبردی که امام ‌حسین(ع) برای ما دارد، تشخیص درست و حرکت به موقع است.

وی مطرح کرد: انسان‌هایی که در آن زمان در کوفه با امام(ع) همراهی کردند، به خاطر ترس از هزینه‌ای که فکر می‌کردند گریبان گیرشان می‌شود، امام را رها کردند، اما هزینه بدتری را بعد از امام‌ حسین(ع) پرداختند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۷۰۰ مبلّغ بومی و غیربومی در ماه محرم امسال به نقاط مختلف این استان اعزام شده‌اند و ۹۰۰ مداح نیز با حضور در هیأت‌های مذهبی استان اقدام به نوحه خوانی، روضه خوانی و مرثیه سرایی می‌کنند.

حجت الاسلام افتخاری عنوان کرد: آیین‌ها و برنامه‌های عزاداری ماه محرم امسال نیز همچون سال‌های گذشته به طور مردمی، خودجوش و همراه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود و سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز کار نظارت و راهبری آنها را بر عهده دارد.

وی ابراز داشت: تاکنون میزان استقبال قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه نوجوانان و جوانان از برنامه‌های عزاداری ماه محرم امسال در این استان مطلوب بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه یک هزار هیأت مذهبی در استان وجود دارد که اطلاعات و مشخصات ۷۰۰ مورد از آنها در این سازمان ثبت شده است، خاطر نشان کرد: آِیین عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی امسال در شهر یاسوج، ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح از بلوار جمهوری اسلامی، همراه با پخش زنده و مستقیم از شبکه استانی دنا آغاز می‌شود و مکان تجمع شرکت کنندگان میدان امام حسین(ع) خواهد بود.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی و به ویژه نهادهای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون برای برگزاری آیین‌ها و برنامه‌های عزاداری دهه نخست ماه محرم، همکاری و مشارکت لازم را با سازمان تبلیغات اسلامی این استان داشته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سعی می شود که آیین ها و برنامه های عزاداری در دهه های دوم و سوم ماه محرم امسال نیز در استان ادامه داشته باشد که به صورت مجالس و روضه‌های خانگی و با حضور مداحان و مبلّغان دینی خواهد بود.

حجت الاسلام افتخاری یادآور شد: برنامه‌های قرآنی از جمله کرسی‌های تلاوت نیز از سوی هیأت ‌های مذهبی کهگیلویه و بویراحمد در کنار آیین‌های عزاداری ماه محرم امسال در این استان لحاظ شده است.

وی ابراز داشت: یکی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده در کنار آیین‌های عزاداری ماه محرم، پرداختن جدی هیأت‌های مذهبی استان به موضوع‌ها، مسائل، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی هر محله و اقدام برای کاهش یا رفع آنها است.

حجت الاسلام افتخاری گفت: سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد حمایت‌های لازم را از گروه‌های تعزیه این استان در ماه محرم امسال انجام خواهد داد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha