پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رضا غنی زاده

حوزه/ حجت الاسلام غنی زاده گفت: پرچمدار جریان تبیین نهضت کربلا در مرحله اول سیدالشهدا علیه السلام بودند که با خطبه ها و بیانات روشنگرانه خود مسیر خود را مشخص کردند و نباید در روشنگری جریان کربلا کوتاهی صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام رضا غنی زاده امروز در مراسم عزاداری امام حسین (ع) که در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی آن گونه که باید به دنیا شناسانده نشده و در این باره کوتاهی هایی صورت گرفته که باید جبران شود.

وی افزود: امروز دشمنان اصلی دین و پیامبر(ص) با نام اسلام در برابر انقلاب اسلامی صف آرایی کرده اند و تلاش می کنند با وارونه جلوه دادن حقائق و تحریف واقعیت ها با انقلاب اسلامی مقابله و مبارزه کنند .

کارشناس مذهبی ادامه داد: امروز اسلام هم در بین مسلمانان غریب است و عده ای با مستولی یافتن بر برخی ممالک اسلامی اساس و مبانی اصلی دین را زیر سؤال می برند، و قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام نیز در جهت از بین بردن این بدعت ها و اصلاح امت بود و باید امروز به نحو احسن تبیین شود.

وی با طرح این سؤال که مگر در جریان قیام حسینی چه خصوصیتی وجود دارد که لازم است تبیین شود؟ گفت: انقلاب اسلامی متأثر از حادثه و نهضت عاشورا بود و ما امروز مکلف هستیم از آن دفاع کنیم و طلاب با تبیین دستاوردهای انقلاب باید از اسلام حمایت و دفاع کنند.

حجت الاسلام غنی زاده اضافه کرد: معنای تبیین، بیان مطالب صحیح معارف دینی است و باید امروز مخاطبین را با دلیل و استدلال قانع کنیم و مقابل پیشروی دشمن در ضربه زدن به انقلاب را بگیریم که رهبر انقلاب از این امر به جهاد یاد می کنند.

وی با بیان این که دشمن از راه تحریف واقعیت ها می خواهد به اسلام و آبرو و ناموس مسلمان لطمه بزند، گفت: پرچمدار جریان تبیین نهضت کربلا در مرحله اول سیدالشهدا علیه السلام بودند که با خطبه ها و بیانات روشنگرانه خود مسیر خود را مشخص کردند و نباید در روشنگری جریان کربلا کوتاهی صورت گیرد و امروز جهاد تبیین ارتباط تنگاتنگ با نهضت عاشورا و انقلاب اباعبدالله الحسین علیه السلام دارد.

کارشناس دینی تصریح کرد: در تاریخ صدر اسلام که عاشورا در آن اتفاق افتاده است دارای خصوصیات مهمی است که از آن جمله می‌تواند به لزوم عبرت گرفتن از آن اشاره کرد و لذا ما در مسئله تاریخ اسلام با دو خط حق و باطل موجه هستیم که از بعثت رسول نبی مکرم اسلام شروع می شود و تا دوران غیبت استمرار می یابد و بعد از آن نیز به اشکال مختلف ادامه پیدا می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha