شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله بوشهری

حوزه/ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مطالبه‌گری برای حفظ انقلاب را انسجام و حفظ وحدت ملی دانست و تأکید کرد: کدورت‌ها و سلایق سیاسی باید کنار گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار جمعی از اعضای مجمع پیروان امام و رهبری قم همچنین برخی از اعضای کانون هم‌اندیشی تعالی و توسعه استان قم و بنیاد قم پژوهی با اشاره به گزارش ایشان، با تسلیت ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین(ع)، گفت: دغدغه همه نیروهای مخلص انقلابی و مؤمن در زمین ماندن برخی شعارهای اصیل اولیه انقلاب است که متأسفانه بسیار رنج آور است. علیرغم همه جانفشانی و خون‌های پاکی که برای استقرار نظام جمهوری اسلامی ریخته شده است متاسفانه امروز در برخی موارد شاهد دور شدن از آن اهداف عالیه انقلاب هستیم و این خیانت بزرگی به حساب می‌آید. دبیر شورای‌عالی حوزه های علمیه افزود: وظیفه همه ما در تمامی صنوف و اقشار جامعه این است که آستین همت بالا زده و دست در دست هم نهاده، کدورت‌ها و سلایق سیاسی کنار گذاشته شود و برای مطالبه گری اصول عالیه انقلاب که امام راحل عظیم الشأن(ره) برایمان به یادگار گذاشته است، اقدام کنیم.

وی بیان داشت: رهبری بزرگوار انقلاب نیز همین مطالبه‌گری را توقع دارند تا مسئولان و مردم دوشادوش یکدیگر هم‌افزایی نشان دهند و درخت تنومند انقلاب اسلامی را از گزند تندبادهای خانمان برانداز مصون بدارند. امروز بزرگ‌ترین مطالبه گری برای حفظ انقلاب، انسجام و حفظ وحدت ملی است.

آیت الله حسینی بوشهری خطاب به پژوهشگران در اتاق فکر استان قم است گفت: ما نباید صرفاً فقط به پژوهش و تولید محتوا بپردازیم و از عملی نمودن آن در جامعه غافل بمانیم. هرچه قدر کتاب تولید شود و در کتابخانه نگهداری شود، سودی از آن به جامعه نمی‌رسد. مگر آنکه اثرات آن پژوهش‌ها و تحقیقات به‌طور عملی در متن جامعه نمود پیدا کند و محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: البته بنده هم موافق با برخی شما هستم که اشاره شد نبایستی از به‌کارگیری رهنمودها و مطالعات و تحقیقات کارشناسانه اتاق فکر استان امتناع شود. نباید بجای استقبال از این راهکارها رویکردهای سیاسی برایمان اولویت همکاری باشد. این جفا در حق کشور و ملت است، چرا که برای هرکدام از این راهکارها ساعت‌ها زمان صرف شده است و رایگان در اختیار مدیران اجرایی قرار می‌گیرد ولی زمین می‌ماند و عملی نمی‌شود.

امام جمعه قم با اشاره به مشکلات کشور و قم گفت: ما باید دائماً جامعه را رصد کنیم و نیازسنجی ما روزآمد باشد تا بتوانیم نگاه درستی به مشکلات جاری استان و کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهر مقدس قم از دیرباز محور و شاخص نظام اسلامی محسوب می‌شده است، گفت: متأسفانه امروزه آنچه که در سطح شهر شاهد آن هستیم، اصلاً برازنده این شهر مقدس نیست. من یقین دارم اگر مسئولان دلسوزانه وقت بگذارند و در حل مسائل گوناگون همت گمارند این مقوله نیز به‌راحتی حل خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: اوایل انقلاب ما شاهد اتحاد اقشار گوناگون مردم از روحانیون گرفته تا بازاریان و سایر اقشار بودیم ولی امروزه اینگونه نیست، وضعیت بد معیشتی مردم را ناراحت کرده است و موجب سرخوردگی و ناامیدی آنها از نظام می‌شود و این خسارت بزرگی است.

وی در پایان افزود: با توجه به فرارسیدن عاشورای حسینی(ع)، سفارش اکید بنده به همه شما آن است که از عاشورای حضرت حسین علیه‌السلام در هر لحظه و در هرسال درسی نو بیاموزیم. اکتفا کردن به ذکر مصائب اهل بیت علیهم السلام ما را از یادگیری درس‌های نورانی و سترگ آن بزرگواران باز می‌دارد. در حقیقت ما باید شعار «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» را بارها و بارها در زندگی باور داشته باشیم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: آنچه که می‌تواند در این شداید و سختی‌ها نجات بخش ما باشد سوار شدن بر کشتی نجات اباعبدالله الحسین(ع) است که به ما درس آزادگی و انسانیت داد و آموخت که زندگی با ذلت پشیزی ارزش ندارد و انسان هماره باید در راه حق و حقیقت گام بردارد. از خداوند بزرگ توفیق همه شما دلسوزان انقلاب و نظام را خواهانم.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی، دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری قم ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری خامس آل عبا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به ارائه گزارشی مختصر از فعالیت‌های مجمع و اتاق فکر استان قم پرداخت.

پس از وی، برخی از اعضای مجمع هماهنگی و کانون هم‌اندیشی توسعه و تعالی استان قم نیز به بیان دغدغه‌ها و مسائل مربوط به قم و کشور پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha