سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ همایش تشکل های مردمی مطالبه گر آذربایجان غربی

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: مطالبه کردن آرمان‌های انقلاب اسلامی در حقیقت ادامه دادن راه امام حسین(ع) است، چرا که حضرت نیز برای مطالبه آرمان‌های پیامبر اسلام(ص) قیام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی روز گذشته در همایش تشکل‌های مردمی مطالبه گر استان، با اشاره به ضرورت شکل گیری این نشست در ایام محرم، اظهار داشت: امام حسین(ع) یکی از مطالبه گران واقعی عالم اسلام بوده و حضرت در نامه‌ای که در مورد قیام خود نوشته‌اند نیز به این مسئله اشاره کرده‌اند.

وی افزود: براساس نامه حضرت، هرکس سلطان ستمگری را ببیند که حرام خدا را حلال کرده، پیمان الهی را شکسته، با سنت پیامبر(ص) مخالفت کرده و در مورد مردم با ستمگری برخورد می‌کند، سزاوار است خداوند او را با این سلطان ستمگر وارد عذاب آخرت نماید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مطالبه گری آرمان‌های انقلاب را ادامه راه حضرت اباعبدالله(ع) خواند و گفت: مطالبه کردن آرمان‌های انقلاب اسلامی در حقیقت ادامه دادن راه امام حسین(ع) است، چرا که حضرت نیز برای مطالبه آرمان‌های پیامبر اسلام(ص) قیام کردند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد اهداف قیام حضرت اباعبدالله(ع) ادامه داد: مطالبه آرمان‌های انقلاب اسلامی یکی از مباحث مهم است تا جوانان آرمان‌های انقلاب را مطالبه کرده و اجازه ندهند این آرمان‌ها فراموش شود.

امام جمعه ارومیه در ادامه به بیان اصول و شرایط مطالبه گری پرداخت و گفت: مطالبه گری باید با حفظ حدود شرعی باشد و یکی از اصول مطالبه گری حفظ آبروی دیگران است، بنابراین ضمن مطالبه‌گری که حق مطالبه‌گر است باید از روش درستی استفاده شود تا به حرام و گناه الهی مرتکب نشوند.

وی خاطر نشان کرد: مطالبه‌گری باید براساس اصول و شرایطی که دین مقدس اسلام فرموده، انجام شود که حضرت اباعبدالله(ع) نیز در جریان قیام کربلا، این مسئله را بارها نشان داده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به بیان نمونه‌ای از اصول امام حسین(ع) در قیام کربلا پرداخت و گفت: در مقاتل نقل شده که صبح عاشورا امام حسین(ع) به جارچی دستور دادند تا جار بزند که هرکس حق الناس بر ذمه دارد از لشکر خارج شده و حق الناس را بجای بیاورد و لذا این مسئله نشان می‌دهد که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و نباید برای مطالبه‌گری هر چند بحق، از هر وسیله‌ای استفاده کرد.

وی تأکید کرد: در مطالبه آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی نیز باید با وسیله درست و مقدس این عمل انجام شود و نباید مانند گروه‌های چپ گرای اول انقلاب برای رسیدن به اهداف مبارزه با طاغوت از هر وسیله‌ای استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی روش‌های مطالبه گری اسلامی را از آرمان‌های انقلاب خواند و گفت: روش‌های مطالبه گری اسلامی از آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و باید رعایت شود.

امام جمعه ارومیه در پایان ضمن تقدیر از مطالبه گران که بدون چشم داشت مالی وارد امر مطالبه گری شده اند، گفت: باید در امر مطالبه گری از مسیر و روش‌های درست مطالبه گری استفاده نمایید.

مطالبه کردن آرمان‌های انقلاب اسلامی، استمرار راه امام حسین(ع) است

مطالبه کردن آرمان‌های انقلاب اسلامی، استمرار راه امام حسین(ع) است

مطالبه کردن آرمان‌های انقلاب اسلامی، استمرار راه امام حسین(ع) است

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha