چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
علامہ احمد اقبال رضوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد اقبال رضوی گفت: یاد مظلومان کربلا است که ارزش های انسانی و دینی را زنده نگه داشته است. محبت به نوه پیامبر اکرم، محبت به خود ایشان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید احمد اقبال رضوی عضو ارشد مجلس وحدت مسلمین پاکستان خطاب‌ به عزاداران دهه اول محرم الحرام در حسینیه جعفر طیار کراچی پاکستان گفت: اگر عزاداری امام حسین نبود، دین محو می شد. یزیدیان دین را نابود می کردند، این یاد مظلومان کربلا است که ارزش های انسانی و دینی را زنده نگه داشته است. محبت به نوه پیامبر اکرم، محبت به خود ایشان است. عزاداری نشانه محبت به پیامبر است و حتی غم امام حسین(ع) غم پیامبر(ع) است.

وی تاکید کرد: ایام عزاداری باید طوری برگزار شود که پیامبر اکرم از ما راضی و خشنود باشد. غم حسین(ع) غمی است که انسان را قوی و نیرومند می کند.

سخنران حسینیه جعفر طیار در ادامه تصریح کرد: در راه عزادرای عاشقان حسین(ع) از خانه های خود بیرون می آیند و یزیدیان عصر را به چالش می کشند و این پیام را می دهند که غم حسین(ع) و عزاداری مقدم بر همه چیز است. هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند یاد خاطره مظلومان کربلا را از ما بگیرد. کودکان، بزرگان، جوانان و حتی زنان نیز با روحیه حسینی در عزای شهدای والا مقام شرکت می کنند و ارادت و محبت خود را نسبت به این شهدا ابراز می کنند.

حجت‌الاسلام سید احمد اقبال رضوی خاطر نشان کرد: راهی که ما انتخاب کرده ایم راه پیامبران است. هیچ مانعی در عزاداری ما قرار ندارد، این مسئولیت نهادهای دولتی است که همه امکانات لازم از جمله امنیت را برای شیعیان فراهم کنند. کسانی که علیه عاشقان پیامبرپرونده درست می کنند مراقب باشند. شیعیان بزرگترین مانع بر سر راه یزیدیان هستند و همیشه همینطور خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha