پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جعفر دهقان

حوزه / یک بازیگر گفت: سینمای دفاع مقدس بهترین محل برای کارهایی است که در آن به موضوعات عاشورایی نظر می‌شود.

جعفر دهقان، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون تولیدات عاشورا در سینما و تلویزیون گفت: متاسفانه ما در حوزه کارهای عاشورایی بسیار کم کار بوده‌ایم. دلیل این مسئله نیز به دو امر مهم بر می‌گردد. ابتدا اینکه حساسیتی که پیرامون این موضوع وجود دارد باعث می‌شود کمتر سینماگری به این حوزه ورود کند. همچنین در بحث سخت‌افزاری نیز کارهایی با محوریت عاشورا نیازمند امکانات بسیار هستند؛ ویژگی که تامین آن از عهده بخش خصوصی بر نمی‌آید و بخش دولتی هم متاسفانه در این رابطه ورود نمی‌کند.

وی افزود: برای اینکه کارهای عاشورایی رشد داشته باشد، دو پیشنهاد دارم؛ ابتدا اینکه حوزه‌های علمیه به سینما کمک کنند تا در زمان ساخت، هیچگونه تحریف و خطایی پیش نیاید همچنین بودجه‌ای مجزا برای تولید این دست آثار در نظر گرفته شود تا علاقمندان به کار کردن در این حوزه با فراغ بال، کار خود را جلوی دوربین برند.

این بازیگر با بیان اینکه، کار عاشورایی صرفاً به آثار تاریخی خلاصه نمی‌شود، بیان کرد: این تصوری اشتباه است که فکر کنیم فیلم یا سریال عاشورایی تنها کارهایی هستند که بله صورت مستقیم به موضوعات اینچنینی نظر دارند، زیرا برخی مواقع آثاری که در آن به پیام عاشورا توجه شده باشد قادر است فیلمی یا سریالی عاشورایی محسوب شود. بهترین مثال در این رابطه فیلم سینمایی «پرواز در شب» است. این کار به اندازه‌ای زیبا به موضوع عاشورا نظر کرده که با گذشت سالها هنوز هم دیدن آن خالی از لطف نیست.

دهقان تأکید کرد: سینمای دفاع مقدس یکی از بهترین بسترهای برای تولیدات عاشورایی است ولی در سال‌های اخیر گرایش به این عرصه به دلایل مختلف کم شده است. برای همین باز هم باید دولت در این زمینه ورود کند و با حمایت‌های خود به هنرمندان انگیزه دهد تا در این رابطه کارهای درخور توجهی جلوی دوربین برند البته باید این نکته را مدنظر داشت فیلم عاشورایی ساختن از عهده هر فردی بر نمی آید بلکه باید در کنار تخصص به مفهوم مورد ظر هم باور قلبی داشت.

وی در انتها تصریح کرد: به اندازه‌ای در حوزه عاشورا کم کار بوده‌ایم که مجبور هستیم هر ساله سریال «مختارنامه» را از شبکه‌های مختلف روی آنتن بفرستیم البته این سریال از آثار ماندگار تلویزیون است اما هر شاهکاری اگر بارها و بارها روی آنتن رود در نهایت مخاطب را دلزده خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha