پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام هادی الیاسی

حوزه/ سخنران هیئت خادم الرضا(ع) قم گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا بدن یارانش را به نزدیک خیمه ها می کشید، اما نتوانست بدن علی اکبر را بیاورد؛ زیرا دشمنان اهل بیت(ع) بدن مطهر آن حضرت را قطعه قطعه کرده بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام هادی الیاسی در مراسم عزاداری هشتمین شب محرم ۱۴۰۱ که به همت هیئت خادم الرضا(ع) و در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار شد، به بیان لوازم و شرایط ماندن در کنار امام حسین(ع) پرداخت و گفت: برخی از افرادی که با امام حسین(ع) آمده بودند در میانه راه از ایشان جدا شدند؛ هرچند که حضور در عزاداری های حسینی جای شکر دارد، اما نباید به این چند روز آمدن به هیئت دلمان را خوش کنیم؛ شیطان برای گمراهی ما نقشه ها دارد.
وی افزود: بنا بر روایات مؤمن همیشه نگران عاقبت کارهای خود است. دنیا یک میدان بزرگ مسابقه است. در کوفه ۱۸ هزار نفر شور و هیجان همراهی با امام حسین(ع) را داشتند. اما آن شور و هیجان کجا رفت؟
سخنران هیئت مذهبی خادم الرضا(ع) بیان کرد: چه کنیم که این شور و هیجان حسینی(ع) را از دست ندهیم. نگران بودن برای عاقبت بخیری امر مهمی است.
وی ضحاک بن عبدالله را یکی از افرادی دانست که امام حسین(ع) را تنها گذاشت و گفت: او در روز عاشورا نزد امام حسین(ع) آمد و از ایشان پرسید اگر من در راه شما کشته شوم شما زنده می مانید؟ امام حسین(ع) در پاسخ به او فرمود من دیشب گفتم که فردا هرکس در این میدان بماند به کشته خواهد رسید و خود من هم کشته می شوم. آنگاه ضحاک گفت پس به من اجازه می دهید بروم؟ امام فرمود "برو". اما همین ضحاک بن عبدالله بعدا از این رفتن خود اظهار پشیمانی کرد.
حجت الاسلام الیاسی افراد دارای تقوا را عاقبت بخیر برشمرد و تصریح کرد: بنا بر تصریح قرآن کریم «و العاقبة للمتّقین».
وی با اشاره به اینکه اگر تقوا نداشته باشیم بالاخره شیطان با حربه های مختلفی در وجود ما نفوذ می نماید، افزود: امیرالمؤمنین(ع) می فرماید بهترین توبه این است که اصلاً گناه نکنیم و اگر گناهی مرتکب شدیم سریعاً اظهار پشیمانی و توبه نماییم. معلوم نیست اجل به ما فرصت توبه را بدهد یا ندهد.
این استاد حوزه علمیه بیان داشت: دلی که گناه برای آن عادی شده است دیگر حتی اگر ناله امام حسین(ع) در کربلا را هم ببیند، تکان نمی خورد.
وی گفت: لازم است اتصال خود با دستگاه امام حسین(ع) را حتی بعد از ایام محرم و صفر همچنان ادامه دهیم.
حجت الاسلام الیاسی اظهار کرد: قرآن کریم می فرماید بعضی سنگ ها از خوف خدا فرو می ریزند؛ پس چگونه است که دل حرمله ملعون در روز عاشورا حتی با ناله های امام حسین(ع) فرو نریخت؟
وی با تأکید بر لزوم پاسداری از اتصال به محافل دینی عنوان داشت: اگر می خواهیم اتصال ما با اهل بیت(ع) در آخرت حفظ شود باید در همین دنیا این اتصال را حفظ کنیم.
سخنران هیئت مذهبی خادم الرضا(ع) با اشاره به شدت مظلومیت امام حسین(ع) در واقعه عاشورا گفت: پیغمبر اکرم(ع) فرمود هر درختی یک میوه ای دارد و میوه دل انسان فرزندش می باشد؛ در روز عاشورا میوه های دل امام حسین(ع) یعنی حضرت علی اصغر و حضرت علی اکبر را جلوی چشمانش شهید کردند.
وی در پایان اظهار کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا بدن یارانش را به نزدیک خیمه ها می کشید، اما نتوانست بدن علی اکبر را بیاورد؛ زیرا دشمنان اهل بیت(ع) بدن مطهر آن حضرت را قطعه قطعه کرده بودند. به همین دلیل از جوانان بنی هاشم خواست تا پیکر او را بیاورند.
مراسم عزاداری هیأت و کانون خادم الرضا(ع) از شب اول محرم به مدت ده شب از ساعت ۲۱ با مداحی کربلایی حسن عطایی و حاج سیدرضا تحویلدار و با حضور برادران و خواهران در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha