جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری دهه اول محرم هیئت عاشورائیان اصفهان

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: امام حسین با علم و آگاهی کامل قدم در راهی گذاشت که اسلام را بیمه کرد؛ بصیرت امام علیه السلام و یارانش باعث شد که جبهه ای جدید در برابر دینداری بدون بصیرت شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام مسعود محمدی، روز شنبه در مراسم عزای حسینی که با حضور طلاب و روحانیون سنندج برگزار شد، بیان کرد: در طول تاریخ اسلام علما، روحانیون و طلاب همواره یکی از زمینه های توسعه و انتقال مفاهیم دینی بوده اند. از سوی دیگر هرچه به سمت جلو می رویم وظیفه شما روحانیون و طلاب بیشتر و حساس تر می‌شود، زیرا دشمنان دین اسلام نسبت به گذشته بسیار حیله گر و مکارتر شده اند، بنابراین باید شما ضمن داشتن تعهد به وظیفه خود دارای علم و بصیرت نیز باشید.

وی بصیرت را موتور محرکه جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: خروجی دینداری بدون بصیرت وهابیت، بهائیت، القاعده و داعش می شود، بصیرت به مانند چشم عقل برای انسان کار می کند و زمانی که این امر محقق نشود، انسان هرچه هم به سمت دین گرایش داشته باشد، منحرف می شود و در دام گروه های تندرو گرفتار می گردد.

حجت الاسلام محمدی قیام سیدالشهدا (ع) را نهایت بصیرت و بینش دینی و سیاسی دانست و عنوان کرد: امام حسین(ع) با علم و آگاهی کامل قدم در راهی گذاشت که اسلام را بیمه کرد، بصیرت امام علیه السلام و یارانش باعث شد که جبهه ای جدید در برابر دینداری بدون بصیرت شکل بگیرد، لذا می توان گفت که عاشورا معلول بصیرت دینی است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: با این وجود همان گونه که در تاریخ آمده است ده ها هزار مسلمان دین دار ولی بی بصیرت در مقابل ۷۲ مسلمان با بصیرت قرار گرفتند و واقعه عظیم عاشورا به وقع پیوست که همه اینها باید برای ما درس بصیرت افزایی باشد.

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: در مجالس عزای امام حسین (ع) باید بتوانیم کسب فیض کنیم، فیض یعنی اینکه در این شب های بزرگ بصیرت دینی و سیاسی خود را افزایش دهیم تا بهتر بتوانیم از اسلام و انقلاب پاسداری نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha