جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیسی

حوزه/ رئیس جمهور در پیامی به کاروان زائران اربعین حسینی که از مشهد مقدس با پای پیاده عازم کربلا هستند، آورده است: امروز راهپیمایی اربعین جلوه‌ای از جبهه مقاومت بین‌المللی است و قلب‌های بسیاری از مسلمانان در جهان اسلام را در گرداگرد نماد مقاومت و ایستادگی بصیرت‌آفرین یعنی حسین‌بن علی(ع) جمع کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، در پیامی به کاروان زائران اربعین حسینی که از مشهد مقدس با پای پیاده عازم کربلا هستند و قرار است این مسیر را در مدت ۷۲ روز طی کنند، تصریح کرده است: در راهپیمایی اربعین، هم «ایمان و اعتقاد قلبی» موج می‌زند، هم «عشق و محبت» و این هم‌افزایی و همکاری مردم از کشورهای مختلف جهان به دور از کشمکش‌ها و اختلافات، جلوه‌ای از ویژگی‌های ولایی مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام) است.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اربعین حسینی، حماسه‌ای جاری برای همیشه‌ی تاریخ است که قلب‌های رهروان آزاده را صیقل می‌دهد، عزم‌های مجاهدان در راه حق را راسخ می‌نماید و صدای پیروزی ابدی حسینیان زمان را در فضای عالم طنین‌انداز می‌کند.

اربعین نماد و نمودی است که عاشورا و پیام حسین‌بن علی(ع) همواره بماند و به همین جهت برگزاری باشکوه این راهپیمایی عظیم عاشقان حسینی توجه جهانیان را به پیام عاشورا جلب کرده است.

امروز راهپیمایی اربعین جلوه‌ای از جبهه مقاومت بین‌المللی است و قلب‌های بسیاری از مسلمانان در جهان اسلام را در گرداگرد نماد مقاومت و ایستادگی بصیرت‌آفرین یعنی حسین‌بن علی(ع) جمع کرده است.

حرکت عاشقانه و مومنانه شما در این راهپیمایی بی‌نظیر که در هیچ نقطه‌ای از جهان این اجتماع عظیم سابقه ندارد، یادآور دشواری مسیر و زحماتی است که ائمه طاهر(ع) در تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص) در سراسر سرزمین‌های اسلامی به جان خریدند.

در راهپیمایی اربعین، هم «ایمان و اعتقاد قلبی» موج می‌زند هم «عشق و محبت» و این هم‌افزایی و همکاری مردم از کشورهای مختلف جهان به دور از کشمکش‌ها و اختلافات جلوه‌ای از ویژگی‌های ولایی مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام) است.

به شما عزیزان که توفیق حضور در پیاده‌روی اربعین را یافته‌اید از اعماق وجود تبریک می‌گویم و ضمن آرزوی صحت و سلامت برای شما زائران عزیز، بر همه مسئولین و دستگاه‌ها لازم است که تمام توان خود را برای حمایت از برگزاری شکوهمند این حرکت عظیم به کار گیرند.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha