دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مولوی حسینی امام جمعه طبسی مسینا

حوزه/ امام جمعه طبس مسینا ضمن تاکید بر لزوم تبیین حقیقت عاشورا برای همه بشریت بویژه جوامع اسلامی، گفت: مظلومیت شهدای کربلا بر کسی پوشیده نیست و باید به صورت ویژه تشریح آن برای نسل جوان دنبال شود.

مولوی محمد حسینی امام جمعه اهل سنت شهر طبس مسینا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند با تسلیت ایام محرم و شهادت امام حسین(ع)، اظهار داشت: برای همه مسلمانان جای تاسف و دردناک و نقطه ننگی در تاریخ اسلام بود که متأسفانه افرادی اولاد پیامبر(ص) را به آن صورت شهید کردند.

وی با بیان اینکه واقعه عاشورا یکی از مهمترین وقایعی است که توانست اسلام را از انحرافاتی که توسط حاکمیت به وجود آمده بود نجات دهد، تصریح کرد: این واقعه بزرگ، بار دیگر مردم را نسبت به اسلام، قوانین اسلامی، دین مبین اسلام و آن احساس مسئولیتی که یک فرد مسلمان بایستی در قبال دین داشته باشد آگاه کرده و بصیرت‌افزایی را در کل جامعه اسلامی به وجود آورد.

مولوی حسینی ابراز کرد: مهمترین درسی که می‌توانیم از مکتب امام حسین(ع) بگیریم درس آزادگی، درس زیر بار ظلم و ستم نرفتن، تن به ذلت ندادن و مرگ با عزت را به مرگ با ذلت ترجیح دادن است.

وی با بیان این مطلب که حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) حاوی درس‌ها و پیام‌های آموزنده‌ای بوده و برای همه مسلمانان نمونه و حجت است، یادآور شد: حسین(ع) برای اجرای عدالت و مقابله با ظلم در برابر استبداد و خودکامگی قیام و جان مبارکش را در این راه فدا کرد و لذا این قیام و جان‌باختگی برای مسلمانان و تمام انسان‌های آزاده درس است.

امام جمعه طبس مسینا ضمن تاکید بر لزوم تبیین حقیقت عاشورا برای همه بشریت بویژه جوامع اسلامی، خاطر نشان کرد: مظلومیت شهدای کربلا بر کسی پوشیده نیست و باید به صورت ویژه تشریح آن برای نسل جوان دنبال شود.

مولوی حسینی ضمن اشاره به هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا، عنوان کرد: به وسیله یزید، بسیاری از سنت‌های پیامبر و همچنین جریان اسلام در آن زمان در حال از بین رفتن بود، چنانکه امام حسین(ع) فرمودند: "وای بر زمانی که زمام امور به دست افراد فاسقی‌ مثل یزید بیفتد، من می‌خواهم که سنت پدرم و جدم را زنده کنم و مرگ در راه خدا برای من سعادت است. "

وی با تأکید بر این نکته که ما باید در کنار شور، شعور حسینی را نیز داشته باشیم و این دو در کنار هم قرار دارد، گفت: باید دقت داشته باشیم روش، بینش، گفتار، کردار و رفتار امام حسین(ع) برای ما درس است .

امام جمعه طبس مسینا ضمن اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر، یادآور شد: بر کسی پوشیده نیست که امر به معروف و نهی از منکر از واجبات مهم دینی ماست که به عنوان یکی از ویژگی‌های ممتاز جامعه اسلامی شناخته شده و در قرآن کریم در آیه ۱۱۰ سوره مبارکه آل عمران نیز به آن تاکید شده و حتی در ویژگی امام حسین(ع) نیز در زیارت ائمه اطهار(ع) در کنار اینکه گواهی می‌دهیم شما نماز به پا داشته‌ و زکات داده‌اید، امر به معروف و نهی از منکر هم کرده‌اید.

مولوی حسینی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان نماد دین و ویژگی ممتاز امت و امام حسین(ع) شمرده شده است، خاطر نشان کرد: در روایات نیز به اهمیت این فریضه اشاره شده و لذا در واقع با امر به معروف و نهی از منکر سایر فرایض و واجبات در جامعه احیا خواهد شد.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha