پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
وحید هدایتی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: زمانی که اهل بیت امام حسین علیه السلام به شام برده شدند، خطبه های آتشین حضرت زینب (س) در دربار یزید، اصل جهاد تبیین بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام وحید هدایتی امروز در نشستی با طلاب مدرسه سفیران بیجار ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: قیام امام حسین علیه السلام در برابر دشمنان دین خدا یک حرکت جهانی بود که مرزهای اسلام را درنوردید.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: در عمق و بطن قیام امام حسین (ع) حقایق و درس های بسیاری برای عبرت و آموختن نهفته است.

وی در ادامه بیان کرد: ایمان به خدا، توکل، اخلاق‌مداری، ظلم ستیزی و... بخشی از ویژگی های مکتب عاشوراست که هر کدام از این موارد برای انسان امروز درس زندگی و آزادگی است.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار با بیان این که عاشورا به ما درس اخلاق و صبر و ولایتمداری می دهد، افزود: امام حسین علیه السلام از سرانجام قیامش به خوبی آگاه بود، ولی چون وظایف مهمی همانند احیای دین رسول الله، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و... برعهده داشتند، قدم در راه کربلا نهادند.

حجت الاسلام هدایتی جهاد تبیین را یکی از خروجی های قیام عاشورا عنوان کرد و بیان داشت: زمانی که اهل بیت امام حسین علیه‌السلام به شام برده شدند، خطبه های آتشین حضرت زینب (س) در دربار یزید، اصل جهاد تبیین بود که این شیرزن اسلام آن را عملی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha