پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محرم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: طلاب و مبلغان درس‌های اخلاقی، پیام‌ها و آموزه‌های عاشورا را تبیین کنند تا باورهای دینی و معارف الهی و اسلامی در خانواده و جامعه شکوفا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یارانش، با حضور کارکنان، اساتید، طلاب و جمعی از بانوان در مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان برگزار شد.

در این مراسم، خانم شمسی طاهری به بحث پیرامون «اهمیت ماه محرم و جایگاه عزاداری در دین اسلام» پرداخت و با اشاره به روایت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) «إنَّ لِقَتلِ الحُسَینِ حَرارَةً فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لاتَبرُدُ أبَدا»، بیان کرد: شهادت امام حسین(علیه‌السلام) حرارتی در دلهای مؤمنین ایجاد کرده که هرگز خاموش نمی‌شود.

وی، فلسفه قیام حضرت اباعبدالله(علیه‌السلام) را حفظ دین و احیای ارزش‌های دینی و الهی دانست و تشریح کرد: اگر حضرت قیام نمی‌کردند، دین اسلام باقی نمی‌ماند؛ امام حسین(علیه‌السلام) در صحرای کربلا مظلومانه به شهادت رسیدند و اثرات خون و انقلاب ایشان تاکنون پابرجاست و موجب شده دین باقی بماند و ارزش های دینی و اسلامی احیاء شود.

مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان با استناد به روایات اهل بیت(علیهم‌السلام)، آمرزش گناهان را از آثار برگزاری مجالس عزاداری و گریستن بر مصائب امام حسین(علیه‌السلام) برشمرد و افزود: ایام محرم و عزاداری و گریه بر مصیبت سرو و سالار شهیدان، فرصت مناسبی است که انسان قلب و روح خود را از زنگار گناهان و آلودگی‌ها صیقل داده و نفس خویش را تزکیه کند.

طاهری ادامه داد: گریستن بر مصائب امام حسین(علیه‌السلام) به تنهایی کافی نیست، بلکه انسان باید ایمان و باور قلبی خود را تقویت کرده و بر اساس پیروی از سیره اهل بیت(علیهم‌السلام) رفتار خویش را اصلاح کرده و از دستورات دین اسلام تبعیت نماید و در مسیر بندگی خداوند متعال گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: محرم سفره معنوی است که انسان‌ می‌تواند از مکتب امام حسین(علیه‌السلام) درس زندگی سعادتمندانه را فرا گیرد، لذا طلاب و مبلغان باید درس‌های اخلاقی، پیام‌ها و آموزه‌های عاشورا را تبیین کنند تا باورهای دینی و معارف الهی و اسلامی در خانواده و جامعه شکوفا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha