جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه موقت تبریز گفت: دشمن سعی دارد شعور حسینی را از ما بگیرد، از این‌رو هیئت‌ها باید علاوه بر شور حسینی، شعور حسینی را هم تقویت کنند، زیرا شعور حسینی مدافع حرم پرورش می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عالی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز گفت: سال‌هاست که دشمن تلاش می‌کند تا نهضت حسینی را از بین ببرد، ولی هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهند.

امام جمعه موقت تبریز افزود: دشمن سعی دارد شعور حسینی را از ما بگیرد، از این‌رو هیئت‌ها باید علاوه بر شور حسینی، شعور حسینی را هم تقویت کنند، زیرا شعور حسینی مدافع حرم پرورش می دهد.

وی با تأکید بر اینکه به حادثه کربلا باید از منظر عبرت و درس نگاه کرد، گفت: سکوت خواص، بی‌بصیرتی، کم‌بینشی، ترس از جان، عافیت طلبی و ... باعث شد تا حادثه عاشورا شد و این جزو عبرت‌های عاشوراست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: فضاسازی، تبلیغات، تهدید، تزویر و شبهه‌افکنی دشمن منجر نخواهد که انسان بصیر بلغزد.

وی به فضای اختناق دوران امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: در دوران امام سجاد (ع) حتی بردن نام علی(ع) جرم بود، اما امام سجاد(ع) اسلام را زنده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی به روش‌های امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: گریه بر سیدالشهدا یکی از این روش‌ها بود که بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز بر قلب همه جاری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha