پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اعرافی

حوزه/ متأسفانه سالیانی است که دستگاه‌های نظارتی و قضائی کشورهای غربی به اسم آزادی بیان، راه را برای توهین به مقدسات مسلمانان باز گذاشته و خیال توهین کنندگان را از هرگونه پیگیری و تعقیب قضائی راحت نموده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در پی اهانت به قرآن کریم در آلمان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»

در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام که نه تنها شیعیان بلکه همه آزادگان و ارادتمندان امام حسین علیه السلام از هر مذهب و دینی در جهان همپای عرشیان سوگوار شهادت آن حضرت و یاران باوفایش هستند، از سوی عده‌ای بسیار قلیل در اقدامی زشت و قبیح به ساحت قدسی قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام در شهر هامبورگ جسارت شد.
این اقدام در حالی رخ داد که احترام به مقدسات ادیان در همه جوامع و قوانین موضوعه امری قانونی و پذیرفته شده است و بدون شک چنین اقدامی که توهین به مقدسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان است، ثمره‌ای، جز تنفر و نفرت پراکنی مذهبی نخواهد داشت.
نقطه سیاه این اقدام شنیع که مسبوق به سابقه بوده این است که در نظارت و البته سکوت و بی تفاوتی پلیس رخ داده است.
متأسفانه سالیانی است که دستگاه‌های نظارتی و قضائی کشورهای غربی به اسم آزادی بیان، راه را برای توهین به مقدسات مسلمانان باز گذاشته و خیال توهین کنندگان را از هرگونه پیگیری و تعقیب قضائی راحت نموده اند.
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ضمن محکوم نمودن این اقدام شنیع که با تعالیم همه ادیان و فرهنگ مغایر است، از پلیس و نظام قضائی آلمان قویاً می‌خواهد ضمن محکوم نمودن این اقدام، جسارت کنندگان را تحت تعقیب قضائی قرار داده و راه را برای تکرار چنین اقداماتی برای همیشه مسدود نماید.

علیرضا اعرافی

مدیر حوزه های علمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha