جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نظرسنجی

حوزه/ مرکز پژوهشی مبنا بعد از انجام فراتحلیلی از پژوهش‌ها، به ۱۱ علت به عنوان مهمترین علل کالایی‌شدن آموزش رسیده است، در این راستا، نظرسنجی با محوریت ارزیابی این علل طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،کالایی‌شدن علم و آموزش به معنای حاکم شدن منطق بازار اقتصادی بر نظام تعلیم و تربیت است. در چنین روندی، علم و آگاهی به کالا و شیئی قابل معامله بدل می‌شود و شیوه‌های آموزش و سنجش تا مدیریت آموزش، اولویت‌گذاری‌ها، اهداف آموزشی و حتی طبقه‌های اجتماعی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این مفهوم همراه با مفاهیمی همچون تجاری‌سازی، خصوصی‌سازی، شیئی‌سازی، کالایی‌سازی، فتیشم یا بت‌وارگی کالایی به کار می‌رود و بر امور غیراقتصادی (مثل آموزش، دانش، آگاهی، علم، معرفت، ایده و فرهنگ) تاثیری منفی دارد.

مرکز پژوهشی مبنا بعد از انجام فراتحلیلی از پژوهش‌ها، به ۱۱ علت به عنوان مهمترین علل کالایی‌شدن آموزش رسیده است، در این راستا، نظرسنجی با محوریت ارزیابی این علل طراحی شده است؛ لذا از کلیه پژوهشگران، کنشگران و اساتید و فرهیختگان درخواست می شود، با شرکت در این نظرسنجی، این مرکز را در شناسایی گره اصلی مسئله، مساعدت و یاری نمایید.

لینک ورود به نظرسنجی: کلیک کنید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha