جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام حبیب‌‌الله فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: در ایام اربعین زائران زیادی از همسایگان به ایران می آیند که از خاک ایران به کربلا مشرف شوند به همین خاطر لازم است کمال احترام و اکرام در حق این زوّار انجام شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: ذکر بلند صلوات لازم است در تمامی مجالس اهل بیت(ع) وجود داشته باشد چرا که نبی خدا می‌فرماید اگر اجتماعی میان مومنان صورت بگیرد اما در آن مجلس ذکر و یاد خدا و ذکر شریف صلوات فرستاده نشود، آن مجلس باعث حسرت صاحبان مجلس خواهد بود.

وی افزود: همواره رحمت خاص الهی شامل اهل بهشت و نجات یافتگان خواهد بود، اما رحمت عام الهی طبق آیات قرآن شامل تمامی موجودات خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد تاکید کرد: ارسال رسول خدا طبق آیات قرآن کریم در راستای انتشار رحمانیت الهی در جامعه بود چرا که نبی خدا رحمت دو عالم هستی است.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: نبی گرامی اسلام با حسن همجواری و با عطوفت و مهربانی که در جامعه داشتند توانستند طیف وسیعی از مردمان را به سمت دین اسلام سوق بدهند.

وی افزود: تأکید دین اسلام این است که همواره باید با همسایگان خود در داخل کشور و همچنین با امت های دیگر مسلمان مثل افغانستان، پاکستان و… حسن همجواری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد در ادامه گفت: در ایام اربعین زائرانی زیادی از همسایگان به ایران می آیند که از خاک ایران به کربلا مشرف شوند به همین خاطر لازم است کمال احترام و اکرام در حق این زوار انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha