جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نخستین نشست مطالعات نیازسنجی دفتر تدوین حوزه‌های علمیه در تبریز

حوزه / نخستین نشست یک روزه از سلسله نشست‌های مطالعات نیازسنجی دفتر تدوین متون حوزه‌های علمیه، در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، نخستین نشست عمومی یک روزه از سلسله نشست‌های مطالعات نیازسنجی دفتر تدوین متون حوزه‌های علمیه، به همت معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان شرقی، با حضور مدیر حوزه استان و اساتید مدارس علمیه، در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام رضا علی اصلانی، مسئول برگزاری همایش‌های دفتر تدوین متون حوزه‌های علمیه در استان‌ها در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز، هدف از برگزاری این نشست را تقویت متون درسی حوزه‌های علمیه عنوان کرد و گفت: حوزه علمیه برای اینکه بتواند متون درسی را با متن راحت‌تر و فهم بیشتر در اختیار طلاب سطح یک حوزه قرار دهد، اقدام به برگزاری نشست‌های مطالعاتی نیازسنجی با اساتید حوزه‌ها کرده است.

وی از برگزاری نشست‌های مطالعات نیازسنجی دفتر تدوین متون حوزه‌های علمیه کشور با اساتید ۹ استان خبر داد و گفت: نخستین جلسه از سلسله نشست‌های میز مطالعات و نیاز سنجی مراکز استان‌ها به دلیل بالا بودن تراز علمی طلاب منطقه کاشان، برای اولین بار در این شهرستان برگزار شد.

مسئول همایش‌های دفتر تدوین متون حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه نشست‌های بعدی مطالعات نیاز سنجی دفتر تدوین حوزه‌های علمیه در کاشان به صورت تخصصی‌تر در قالب ارزیابی کتب و با حضور اساتید برجسته قم برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: طی هفت ماه گذشته، هفت نشست در علوم مختلف مانند علم منطق، بلاغت، سیوطی، صرف ساده و دیگر کتب در مدارس علمیه قم برگزار شده است.

وی با تأکید بر لزوم شنیدن بدون واسطه نظرات اساتید، خاطر نشان کرد: در دفتر تدوین متون، ۱۸ گروه علمی در حال فعالیت هستند که در هر یک از آنها نیز چندین نفر از اساتید برجسته نقاط ضعف و قوت موجود را بررسی می‌کنند.

حجت الاسلام اصلانی افزود: امیدواریم با ارائه نظرات اساتید این نشست به آیت الله اعرافی و اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، در زمینه متون درسی شاهد آثار خوبی باشیم.

وی با بیان اینکه طلاب با قرآن و علم نحو بیشتر آشنا شوند، مطرح کرد: برای فهم بهتر متون درسی لازم است تا همگام با تکنولوژی روز حرکت کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha