جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین پورامینی

حوزه/ پاسخکده‌های دینی برای نخستین بار در ۱۰ استان کشور با پشتیبانی پژوهش‌سراهای حوزه، راه اندازی و مسائل و شبهات مناطق به صورت تخصصی بررسی و پاسخ های علمی آن ارائه می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین پور امینی، در اجلاسیه مدیران استانی، معاونین و مدیران ستادی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز پاسخگویی به شبهات حوزه، با بیان این که این مجموعه با راه اندازی ۸ گروه علمی، بیش از ۵۰ هزار سوال و شبهه را بررسی نموده است، خاطرنشان کرد: برگزاری بیش از ۵۰ نشست تخصصی در حوزه شبهه شناسی و تاسیس ۱۲ مدرسه شبهه پژوهشی، تنها بخشی از فعالیت های این مرکز است.
وی شکل گیری بستر «ویکی‌پاسخ» را از ظرفیت‌ها ارزشمند مسیر پاسخگویی به شبهات توصیف کرد و اذعان داشت: در بستر ویکی پاسخ، پاسخ ۱۶۰۰ شبهه در آن بارگذاری شده است و امیدواریم بتوانیم زمینه گسترش زبانی این بستر فراهم تر گردد.
رئیس مرکز مطالعات وپاسخگویی به شبهات حوزه با بیان این که ۱۰ هزار شبهه مکتوب موضوعات مختلف بررسی و پاسخ های اجمالی و ارجاعی آن در قالب ویژه نامه های تخصصی ارائه می گردد.
حجت الاسلام والمسلمین پورامینی بحث چند رسانه ای را از دیگر رویکردهای مرکز پاسخگویی به شبهات حوزه دانست و یادآور شد: در مدیریت های چند رسانی تولیدات مدیا برای نشر در فضاهای مختلف مورد اهتمام قرار گرفته است.
وی راه اندازی پاسخکده های دینی در دفاتر استانی حوزه را از جمله رویکردهای جدید این مجموعه برشمرد و ابراز داشت: پاسخکده های دینی برای نخستین بار در ۱۰ استان کشور با پشتیبانی پژوهش سراهای راه اندازی و مسائل و شبهات مناطق به صورت تخصصی بررسی و پاسخ های علمی آن ارائه می گردد.
حجت الاسلام والمسلمین پورامینی در پایان سخنان خود گزارشی از فرایند برگزاری دوره مدیریت شبهه شناسی و گفتمان سازی مرکز پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha