دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
0

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: شورای هماهنگی هیئات مذهبی ارومیه باید برای اهداف و برنامه های آتی مذهبی شهرستان ارومیه، چشم انداز و برنامه هایی را ترسیم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در دیدار با شورای هماهنگی هیئات مذهبی شهرستان ارومیه که روز چهارشنبه برگزار شد، ضمن تقدیر تشکر از تلاش های این شورا در دهه اول محرم، گفت: الحمدلله فعالیت های قابل تقدیری در دهه اول محرم صورت گرفت و حقیر قدردان زحمات حضرات و سایر خادمین هستم لکن باید در کنار نقاط قوت، نقاط ضعف نیز شناسایی و برطرف شود.

وی ادامه داد: موضوع زمان و مکان از جمله مهم ترین مطالبات مردمی در دهه اول بود. متاسفانه برخی هیئات از حیث زمان و مکان برگزاری مراسم، اصلا مراعات حال عموم مردم را نمی کردند.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: اینکه برخی هیئت ها برای عزاداری ماه محرم خیابان ها را بسته بودند و تردد مردم را با مشکل روبرو ساخته بودند کار درستی نبود، لذا باید از مکان هایی برای مراسمات عزاداری استفاده کرد که موجب اذیت و مانع تردد مردم نشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به لزوم تدوین سند چشم انداز هیئات مذهبی، تصریح کرد: انجام امور بدون برنامه بی شک کار اشتباهی است و انسان باید در هر امور برای خود چشم اندازی مشخص کند.

وی اظهار کرد: شورای هماهنگی هیئات مذهبی نیز باید برای اهداف و برنامه های آتی مذهبی شهرستان ارومیه، چشم انداز و برنامه هایی برای خود ترسیم کند و در راستای این برنامه، قدم بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه عنوان کرد: سازماندهی و رسیدگی به مشکلات مداحان از جمله برنامه های در دست اقدام شورای هماهنگی هیئات مذهبی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین ضمن تشکر از دست اندرکاران همایش یوم العباس، گفت: حماسه مردم ارومیه در این همایش و ابراز علاقه شان به امام حسین(ع) و شهدای کربلا کم نظیر بود.

وی با بیان اینکه عشق امام حسین(ع) خاموش شدنی نیست، ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی، مردم بسیار باشکوه تر از سال های قبل در دهه اول محرم به سوگ نشستند و به توزیع نذورات مردمی پرداختند که این نشان از عشق و علاقه قلبی مردم به امام حسین(ع) است.

سند چشم انداز هیئات مذهبی ارومیه تدوین شود

سند چشم انداز هیئات مذهبی ارومیه تدوین شود

سند چشم انداز هیئات مذهبی ارومیه تدوین شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha