شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کودکان عربستان

حوزه/ در پی سرود خوانی کودکان، رژیم آل سعود شماری از مسئولان موکب امام حسین (علیه السلام) در منطقه سیهات در استان قطیف را برای ساعتی بازداشت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، در پی سرود خوانی کودکان، رژیم آل سعود شمار از مسئولان موکب امام حسین (علیه السلام) در منطقه سیهات در استان قطیف برای ساعتی بازداشت کرد.

اتهام آن ها برگزاری برنامه "کودک حسینی" و اجرای سرود سلام یا مهدی بود که رژیم حامی اندیشه و اعتقاد وهابی را تحریک کرد.

برنامه "کودک حسینی" در شهر سیهات همچون مراسم عاشورا که ممنوع شد، سرکوب شد و سازمان تحقیقات و بازجویی شماری از مسئولان موسسه امام حسین (ع) در سیهات را به خاطر برگزاری این برنامه که سرود یا مهدی برای کودکان از جمله این برنامه بود، احضار کرد.

چرا رژیم آل سعود به سرود های کودکان منطقه شرقیه (شیعه نشین) روی خوش نشان نمی دهد و با آن مبارزه کرده و ممنوع می کند، امّا به آوازه خوانان زن و مرد اجازه می دهد که موسیقی اجرا کنند و مراسم و جشنواره های رقص برگزار کنند؟

تمامی شهر های شبه جزیره عربستان شاهد برگزاری مراسم و جشنواره هایی است که در رسانه های رسمی و مورد حمایت رژیم برای میلیون ها بیننده در کشور های عربی و سرتاسر جهان پخش می شود.

هدف از پخش مراسم های مختلط این است که اینگونه جلوه دهند که رژیم آل سعود تغییر ریشه ای داشته و دیگر آن رژیم ظالم گذشته نیست، امّا در واقع و پشت پرده مراسم و جشن ها، این رژیم با شدت بیشتر به سرکوب ادامه می دهد و با آزادی بیان و اعتقادات و برگزاری شعائر دینی مقابله می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha