چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اجااقی

حوزه / مسئول اجرای سرود سلام فرمانده در همدان گفت: نکته ویژه‌ای که در سرود سلام فرمانده باید به صورت ویژه اشاره کرد، وجود اشعاری حماسی با بیان کودکانه است و لذا شاهد بودیم که نه تنها بزرگان، که بسیاری از کودکان سراسر کشور به عنوان آینده سازان با آن ارتباط برقرار کردند.

حجت الاسلام باقر اجاقی مسئول اجرای سرود سلام فرمانده در همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به برگزاری مراسم دسته جمعی این سرود در همدان و در شهر مریانج، به عنوان اولین شهرهای اجرای این مراسم در کشور، اظهار داشت: در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ که مصادف با ولادت حضرت مهدی(عج) شده بود، شاهد پخش و انتشار وسیع سرودی با عنوان "سلام فرمانده" در کشور بودیم که با استقبال بسیار خوبی نیز روبرو شد.

وی افزود: در ظاهر این سرود بسیار زیبا و دلنشین بود، اما آنچه در این رابطه لازم بود تا به صورت ویژه به آن پرداخته شود، زوایای پنهان و باطن این کار فرهنگی دقیق و زیبا است.

مسئول هیئت روضه الشهدا مریانج، با اشاره به اینکه از همان روزهای اول اجرای این سرود به دنبال اجرای آن در همدان بودیم، خاطر نشان کرد: در پیگیری‌های که انجام شد به شهر لنگرود و آقایان ابوذر روحی و حجت الاسلام نعیمی رسیدیم که توانسته بودند این کار زیبا را در قالب هنر برای استفاده عموم جامعه خصوصا دهه نودی‌ها طراحی و اجرا کنند.

وی با تاکید بر اینکه شعر این سرود، برای نسل جوان شامل کلمات جریان‌ساز و گفتمان‌ساز بود، یادآور شد: از آنجایی که افق و آینده انقلاب وابسته به همین نسل جوان و دهه نودی‌ها است، بنابراین اجرای این مراسم و استفاده از این ظرفیت در همدان را در دستور کار قرار دادیم و با دعوت از خانواده‌های همدانی و خواننده این سرود، مقدمات کار فراهم شد.

سلام فرمانده، شعری حماسی با بیان کودکانه

حجت الاسلام اجاقی با بیان اینکه جمعیتی که در کلیپ اولیه مسجد مقدس جمکران حضور داشتند، ۳۱۳ نفر از کودکان دهه نودی و هشتادی بودند، مطرح کرد: در ابتدا در همدان به دنبال اجرای مراسم، با حضور ۱۱۰ کودک بودیم اما استقبال خانواده‌ها به حدی بود که در روز مراسم، شاهد حضور ۴۷۰ کودک دهه نودی همدانی در این مراسم در شهر مریانج بودیم.

وی به مراسم هفته گذشته در میدان امام خمینی(ره) همدان نیز اشاره کرد و گفت: این مراسم نیز که با حضور چندین هزار نفری از خانواده‌های همدانی برگزار شد، باز هم با استقبال بی‌نظیر مردم دارالمومنین روبرو شد و همانند جلسات گذشته، به زیبایی هر چه بیشتر به پایان رسید، که تصاویر هوایی آن به خوبی این مهم را نشان می‌دهد.

مسئول اجرای سرود سلام فرمانده در همدان با تقدیر از همراهی خانواده‌های کودکان حاضر در این مراسم، خاطر نشان کرد: نکته ویژه‌ای که در این سرود باید به صورت ویژه اشاره کرد، وجود اشعاری حماسی با بیان کودکانه است و لذا شاهد بودیم که نه تنها بزرگان، که بسیاری از کودکان سراسر کشور با آن ارتباط برقرار کردند.

وی با اشاره به واکنش‌های دشمنان و شبکه‌های خارجی نسبت به این سرود، گفت: دشمن به درستی متوجه شده که این اتفاق و رویداد، یک رویداد جریان ساز و اثر گذار است و لذا در تلاش برای تخریب آن می‌باشند.

سلام فرمانده، شعری حماسی با بیان کودکانه

مسئول فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی این سرود، مردمی بودن آن است، یادآور شد: همه در برگزاری این مراسم سهیم بودند و موفقیت در این عرصه متعلق به همه گروه‌ها و دستگاه‌ها است نه یک شخص و گروه خاص، بنابراین امیدواریم در آینده بتوانیم جمع‌های ۳۱۳ نفری را در سراسر استان و شهرستان‌های مختلف ایجاد کنیم.

حجت الاسلام اجاقی با تاکید بر اینکه اقدامات فرهنگی با حضور این کودکان دهه نودی مستمر خواهد بود، گفت: قطعا این کودکان را همانند فرزندان خود می‌دانیم و ارتباط مجموعه روضه شهدا با آنها محدود به این سرود و مراسم نخواهد بود و در آینده با ساخت سرودهایی بومی و کشوری از این ظرفیت ایجاد شده به درستی استفاده خواهیم کرد.

ببینید | فیلم | اجرای سرود "سلام فرمانده" توسط دانش آموزان همدانی

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha