جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سعیدی در دیدار حسن بابایی

حوزه/ تولیت آستان مقدس بانوی کرامت گفت: صدور سند برای موقوفات و حرم مطهر از ضروریات است چراکه در برخی موارد افرادی با سوء استفاده از جهل مردم شایعه پراکنی و ایجاد شبهه می‌کنند که باید از شبهه‌افکنی این افراد با سند و مدرک جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که عصر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه در سوره توبه یکی از ویژگی های مهم اولیاء الهی محافظت از حدود الهی بیان شده است اظهار کرد: حدود الهی در عرصه کلان همه حدود را شامل می شود از جمله قوانین کشور که مورد پذیرش دین است و باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه آنچه از کربلا یاد می شود یک مجموعه عظیمی است که یک قسمتش جریان شهادت اباعبدالله علیه السلام و اسارت آل الله است گفت: کربلا برخی ریزه کاری هایی هم دارد که جزو حماسه کربلا است و این مجموعه در کنار هم اسوه و سرمشق است.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت افزود: امام حسین علیه السلام قبل از واقعه عاشورا فرمودند اگر کسی حقی از مردم بر گردنش است همراه ما نباشد و یکی از کارهایی که امام حسین علیه السلام کردند این بود که سرزمین کربلا را خریدند تا در آینده کسی نگوید که این سرزمین مال فلان قوم بود و این اتفاق در آن افتاد.

وی گفت: اباعبدالله علیه السلام با این کار خود به ما آموختند که اگر کاری برای خدا می کنید کاری کنید که شبهه ای در آن نباشد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه تنظیم اسناد مکان های شریف و مقدسی مانند حرم حضرت معصومه سلام الله علیها باید زودتر اتفاق می افتاد، افزود: باید قبل از ساخت و ساز حرم مطهر سندش مشخص می شد تا حقی از کسی ضایع نشود و شبهه ای وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه دغدغه ما این است که به هیچ نحوی حقی از کسی ضایع نشود، گفت: کارها باید منضبط و بدون مشکل انجام شود تا در یک زمین طاهر و مطهر پیام انقلاب و معارف ناب اهل بیت علیهم السلام را منتشر کنیم.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت ادامه داد: صدور سند برای موقوفات و حرم مطهر از ضروریات است چراکه در برخی موارد افرادی با سوء استفاده از جهل مردم شایعه پراکنی و ایجاد شبهه می‌کنند که باید از شبهه‌افکنی این افراد با سند و مدرک جلوگیری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha