جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سفر

حوزه/ نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد در سفر به منطقه سبزمیر دیشموک گفت: مناطق عشایری سبزمیر با مشکل‌ جدی مواجه شده که اداره راهداری و امور عشایری باید اقدامات لازم را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه ائمه جمعه شهرستان کهگیلویه «دهدشت، دیشموک و سوق»، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، فرماندار کهگیلویه و برخی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی به منطقه عشایری «سبزمیر» بخش دیشموک به منظور رفع مشکلات به وجود آمده از سیل اخیر سفر و از نزدیک علاوه بر گفت و گو با مردم آن منطقه از نزدیک مشکلات را بررسی کردند.

‌ حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات به وجود آمده از سیل اخیر در منطقه عشایر نشین «سبزمیر» و ضرورت سفر به این مناطق عشایری اشاره و اظهار کرد: هدف بازدید از وضعیت عشایری به ویژه بررسی مشکلات این قشر شریف بود که در سیل اخیر آسیب جدی و خسارت زیادی دیدند.

وی افزود: با توجه به رصد مشکلات از نزدیک مشاهده کردیم که راه های ارتباطی مناطق عشایری با مشکل‌مواجه شده که اداره راهداری و امور عشایری باید اقدامات لازم را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند.

حسینی به ظرفیت ویژه و با اهمیت مناطق عشایری سبزمیر اشاره و بیان کرد: منطقه سبزمیر دارای ظرفیت بالایی جهت امر دامپروری و کشاورزی و پرورش گیاهان دارویی بوده و یک منطقه با طبیعت غنی و بکر است که باید مسئولان به ظرفیت های این منطقه توجه و ماهیت عشایری بودن آن حفظ شود.

درخواست های امام جمعه دیشموک

حجت الاسلام راوند، امام جمعه دیشموک به جمعیت عشایر منطقه اشاره کرد و گفت: عشایر این منطقه و دیگر مناطق بخش دیشموک در سیل اخیر خسارت زیادی دیدند که نیاز به عزم جدی و حمایت مسئولین مربوطه جهت بازگشایی راه های ارتباطی عشایری این منطقه دارند.

امام جمعه دیشموک به سفر نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه شهرستان و فرماندار به مناطق عشایری دیشموک اشاره و خاطرنشان کرد: مردم عشایر نشین این منطقه این سفر را به فال نیک گرفته و از جمعیت هلال احمر که به منطقه دیشموک کمک های قابل‌قبولی کرده تقدیر و تشکر می‌شود.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود از مسئولان خواست تا در جهت بازگشایی راه های روستایی و عشایری همت بیشتری کرده و به مردم خدمات مناسب تری ارائه کنند.

مردم دیشموک قدردان خدمات نظام و انقلاب هستند.

حجت الاسلام علی وحدانی فر، امام جمعه دهدشت با اشاره به حوزه عشایری شهرستان کهگیلویه و ضمن بیان مشکلات این قشر عنوان کرد: دیشموک مشکلات زیادی دارد که مسئولان باید سعی در رفع این مشکلات را داشته باشند و صد البته مردم دیشموک هم قدردان خدمات نظام و انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران از جامعه عشایری به عنوان قشر مولد جامعه نام برد و اظهار کرد: در این بازدید برای حدود ۱۰۰ خانوار بسته‌های غذایی تدارک دیده شد.

امام جمعه دهدشت با بیان این که در سیلاب‌های اخیر راه‌های عشایری دچار مشکلات عدیده شده بودند، گفت: در این سفر مقرر شد این راه‌ها در کمترین زمان ممکن توسط اداره راه تعریض و بازگشایی و مشکل مسکن‌های موقت حل شود.

خسارات سیل اخیر در بخش عشایرنشین برآورد خسارت شد

سید عبدالعزیز موسوی، فرماندار کهگیلویه به مشکلات بوجود آمده ناشی از سیل اخیر اشاره کرد و گفت: هر آنچه در توان داشته برای رفع مشکلات مناطق مختلف انجام‌ دادیم و همچنان به صورت جهادی پای کار خواهیم بود که این امر جزو وظیفه منتی بر مردم نخواهد بود.

وی افزود: تلاش کردیم مشکلات راه های مسدود شده حل و بحث‌ مشکلات حوزه کشاورزی هم بررسی و در بخش عشایر هم برآورد خسارت کردیم.

موسوی با بیان اینکه با کارشناسان متولی حوزه‌های مختلف خسارات وارده بررسی و شناسایی شده افزود: امیدواریم در جهت رفع مشکلات و مساعدت مردم در سطح استان و کشور، کمک‌کرده و جبران خسارت کنیم.

در سیل اخیر حدود ۶هزار تلفن از سامانه ۱۱۲ دریافت کردیم

کاظم فلاحی دوست مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد: به دنبال باران های سیل آسا در استان کهگیلویه و بویراحمد، امدادگران حلال احمر به ۳۷۰۰ خانوار سیل زده امدادرسانی کردند که دست یک به یک امدادگران و داوطلبین سخت کوش، بشردوست و انقلابی در سراسر استان را که بدون هیچ گونه چشم داشت و خالصانه در این مدت به یاری مردم گرفتار شده در سیل شتافتند را می بوسم و کمال تشکر و قدردانی را از آنها دارم .

فلاحی دوست ادامه داد: الحمدلله کارهای موثری توسط هلال احمر صورت می‌گیرد و در راستای رفع مشکلات مردم جمعیت هلال احمر همیشه و بلافاصله در کنار مدیریت بحران ، فرمانداران و بخشداران به تمام مناطق عشایری سرکشی داشتند.

وی اضافه کرد: در بحث این چند روز سیل، حدود ۶هزار تلفن از سامانه ۱۱۲ بصورت شبانه روزی دریافت کردیم، قریب ۳۸۰۰ خانوار را پوشش(مساعدت نایلون، موکت، بسته غذایی و پتو) حمایتی دادیم.

فلاحی بیان کرد: حدود ۴۶ تیم عملیاتی در سطح استان با ۲۳۰ نیروی آماده به کار امدادی انجام وظیفه کردند و تقریبا ۱۷ پرواز بالگرد هلال احمر که از شیراز درخواست کمک کردیم و ۶ نفر را در کوه دنا با بالگرد نجات دادیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha