سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مبلیغن

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی با تأکید بر اینکه روحانیون و مبلغین از تولید محتوا ویژه فضای مجازی برای رده سنی نوجوانان غافل نشوند گفت: حقیقتاً دایره گستره و ضریب نفوذ تبلیغ دینی در سن نوجوان بسیار مؤثرتر از دیگر رده‌های سنی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی پیش از ظهر امروز در جمع مبلغین مدارس امین اصفهان اظهار کرد: امروز قشر نوجوان در معرض بیشترین آسیب ناشی از هجمه‌های دینی و فرقه‌ای است.

وی بیان کرد: امروز مبلغین مدارس امین باید از این فرصت به دست آمده حداکثر استفاده را ببرند و در راستای ممانعت از خدشه به نوجوانان در این دریای هجمه تلاش کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: امید داریم با ورود هر چه بیشتر مبلغین مدارس امین و همچنین حضور روحانیون در بدنه آموزش و پرورش، بتوانیم در راستای تربیت دینی نسل نوجوان قدم‌های مؤثری برداریم.

وی توصیه کرد: مبلغین مدارس امین سعی کنند در درجه اول درصدد جذب نسل نوجوان و تغییر الگوی رفتاری و منش آنها در مسیر تربیت دینی باشند و در درجه دوم این الگوهای رفتاری را به خانواده‌ها سرایت دهید.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی عنوان کرد: توصیه سوم این است که مبلغین مدارس امین بیشتر بر روی مباحث دینی و اخلاقی تمرکز کنند و از سیاسی کاری پرهیز نمایند، اینکه بر اطاعت و پیروی از امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های انقلاب تاکید ورزیم مشکلی ندارد، ولی وارد موضوعات جناح بندی سیاسی نشویم که در مسیر انجام رسالت، آسیب‌زا خواهد بود.

وی با اشاره به مجموعه اقدامات و تعاملات حوزه علمیه اصفهان با همکاری آموزش و پرورش استان، افزود: در این راستا قرار بر این است که بخشی از مشاوره‌های دینی ویژه دانش آموزان و حتی والدین توسط مبلغین حوزه انجام می‌شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان افزود: یکی دیگر از نکاتی که مبلغین دینی مدارس امین باید رعایت کنند این است که در مسیر تبلیغ خود از روش‌های جدید و ابتکاری بهره ببرند، حرف مبلغین همان حرف دین اسلام بوده و چه بسا مکررا بیان شده باشد،ولی این حرف دین توسط مبلغین دینی در قالب‌های شکیل و مطابق با روش‌های جدید برای نسل نوجوان ارائه شود.

وی تاکید کرد: از پرداختن به مواجه دانش‌آموز با والدین به شدت پرهیز کنید؛ ما نباید به نحوی رفتار کرده و مطلبی در مدارس بیان کنیم که میان دانش‌آموز و والدین تقابل ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی تصریح کرد: به عنوان مثال چنانچه قصد توضیح دادن موضوعاتی چون رعایت حجاب و نهی بدحجابی را برای دانش آموزان داریم، باید ابتدا احسان و احترام به والدین را به دانش آموزان بیاموزیم و سپس موضوعاتی چون حجاب را بیان کنیم که تقابلی میان دانش‌آموز و والدینش ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون و مبلغین از تولید محتوا ویژه فضای مجازی برای رده سنی نوجوانان غافل نشوند گفت: حقیقتاً دایره گستره و ضریب نفوذ تبلیغ دینی در سن نوجوان بسیار مؤثر تر از دیگر رده‌های سنی است.

گفتنی است، در سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش، بالغ بر هزار نفر از مبلغین خواهر و برادر حوزه علمیه اصفهان در قالب مدارس امین مشغول به فعالیت خواهند شد.

 تولید محتوای ویژه فضای مجازی برای رده سنی نوجوانان

 تولید محتوای ویژه فضای مجازی برای رده سنی نوجوانان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha