سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
عطرافشانی و اهدای گل به مزار شهدای دهستان نیزار در آرامستان شیخان قم

حوزه/ رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: شهدا مانند امامزادگان شاخص های فرهنگی هستند و می توانند دستگیر ما از نظر معنوی و مادی باشند و همانطور که خون پاک شهدا تضمین کننده حفظ انقلاب اسلامی است، مشکلات انقلاب و نظام اسلامی نیز به برکت خون آنها قابل حل است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ماشاءالله سعادتمند در حاشیه مراسم گلباران و عطرافشانی شهدای دهستان نیزار مدفون در آرامستان شیخان قم، اظهار داشت: آیات و روایات زیادی درباره مقام شهدا وجود دارد که در کنار این ها کلام حضرت امام خمینی(ره) است که می فرمایند: شهید نظر می کند به وجه الله.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این که گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: برگزاری آیین های بزرگداشت و یادواره های شهدا در مناسبت ها و مکان های مختلف کار ارزشمندی است که از سوی مسئولان و جریان های مردمی اجرا می شود.

رئیس شورای اسلامی استان قم با بیان این که بحمدالله در استان قم در تمامی شهرها و بخش ها یادواره ها و کنگره های شهدا برگزار می شود، گفت: سال هاست که یادواره شهدای دهستان نیزار در حال برگزاری است که این منطقه شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و دفاع مقدس کرده است.

وی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری آیین های گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدا به این آیین ها و یادواره ها نیاز ندارند، بلکه ما و نسل ما و آینده ما به این مراسمات نیاز دارد.

سعادتمند خاطرنشان ساخت: شهدا مانند امامزادگان شاخص های فرهنگی هستند و می توانند دستگیر ما از نظر معنوی و مادی باشند و همانطور که خون پاک شهدا تضمین کننده حفظ انقلاب اسلامی است، مشکلات انقلاب و نظام اسلامی نیز به برکت خون آنها قابل حل است.

خاطرنشان می شود: مراسم اختتامیه یادواره جامع شهدای دهستان نیزار در آخرین جمعه ماه محرم چهارم شهریورماه، با حضور خانواده شهدا مسئولین کشوری و لشکری و مردم منطقه در امامزاده عبدالله(ع) قم برگزار می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha