جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان دو ویژگی پیوند با خداوند و ولایت و خلوص نیت را رمز موفقیت و پیروزی رزمندگان خواند و گفت: اگر امروز می‌خواهیم تا موفق شویم و مدیریت صحیحی داشته باشیم، لازم است که خلوص نیت و پیوند ولایت و محبت متقین که شهدا داشتند را در جامعه ترویج دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی عصر امروز در مراسم یادواره شهدای عملیات رمضان و گرامیداشت سالروز حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: پس از افتخار آفرینی مردم همدان در عملیات رمضان و تقدیم ۱۶۰ شهید در این عملیات، دشمن بی‌رحمانه با حمله به نماز جمعه و راهپیمایی روز قدس این شهر، ۸۰ نفر از مردم بی‌پناه را به شهادت رساند، اتفاقی که در کمتر شهری در نماز جمعه چنین شهدایی را تقدیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه ما به کسانی که خالصانه مجاهدت می‌کنند افتخار می‌کنیم، عنوان کرد: بنا بر آیات قرآن کریم، افرادی می‌توانند در میدان مقاومت پیروز باشند که پیوند خود با پروردگار و ولایت را حفظ کنند و به مبدا عالم و قدرت الهی اعتقاد داشته باشند.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) برای اعتلای کلمة الله در جامعه قیام کردند، گفت: هدف اصلی عاشورا، تحقق حرف خداوند در جامعه بود و هدفی که شهدای ما نیز در همان مسیر سیدالشهدا(ع) حرکت کردند و برای اعتلای کلمة الله به شهادت رسیدند.

وی دو ویژگی پیوند با خداوند و ولایت و خلوص نیت را رمز موفقیت و پیروزی رزمندگان خواند و یادآور شد: اگر امروز می‌خواهیم تا موفق شویم و مدیریت صحیحی داشته باشیم، لازم است که خلوص نیت و پیوند ولایت و محبت متقین که شهدا داشتند را در جامعه ترویج دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه همدان، دارالمومنین و دارالمجاهدین است، یادآور شد: مردم ولایتمدار استان همدان همواره در مسیر اعتلای حق کوشیده‌اند و در این میان با تقدیم ۸ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و پس از آن در دفاع از حرم، شهدایی همانند شهید همدانی‌ها، شهید چیت‌سازیان و شهید حاجی بابایی‌ها با تمام وجود در مقابل استکبار و جبهه باطل ایستاده‌اند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، اظهار داشت: شهید سلیمانی در همین مراسم و جایگاه به این نکته اشاره کردند که "ما ملت امام حسینیم"، یعنی ما ادامه دهنده همان مسیری هستیم که در آن حضرت زینب(س) با وجود آن که در اسارت بودند، اما امیر بودند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه در کشور اقدامات خوبی در حال انجام است، یادآور شد: با وجود آنکه مصوبات خوبی توسط مجلس تصویب شده است اما همچنان مردم خواستار رفع مشکلات هستند که امیدوارم این مهم، مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha