جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نصیر حسینی

حوزه / امام جمعه یاسوج گفت: ولایت فقیه به این مملکت عزت بخشید و امروز ایران یک قدرت جهانی به شمار می‌رود و نفوذ آن همه دنیا را فرا گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی و با حضور گسترده نمازگزاران در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به پوشش‌های بد و رواج بدحجابی در جامعه، اظهار داشت: برخی‌ با پوشش نامناسب اقدام به ولنگاری می‌کنند؛ گاهی رفتار مردها موجب می‌شود زنان پوشش بد داشته باشند و به بدحجابی روی بیاورند و گاهی نیز آنهایی که لباس نامناسب می‌دوزند و می‌فروشند نیز در این جرم شریک هستند.

وی به کودتای ۲۸ مرداد در کشور اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها سال ۱۳۲۲ با ساقط کردن دولت قانونی مصدق اقدامی انجام دادند که همیشه در تاریخ خواهد ماند، آنها حکومت قانونی یک کشور مستقل را ساقط کردند.

امام جمعه یاسوج افزود: در دوران طاغوت تمام امورات کشور ما در دست آمریکا و انگلیس بود و متاسفانه عده‌ای اکنون بدون این که خجالت بکشند از پهلوی سخن می‌گویند، در حالی‌ که پهلوی عزت ایران را بر باد داد.

وی با اشاره به اینکه شاه قاجار را اجنبی‌ها برکنار کردند، یادآور شد: رضاخان را خود آنها گماشتند و سپس او را بیرون و فرزندش محمدرضا را به کار گرفتند و لذا تمام عزل و نصب پادشاهان بر عهده خارجی‌ها بود.

وی با بیان اینکه امروز ایران با حکومت ولایت فقیه و با حضور مردم در صحنه، مستقل اداره می‌شود، عنوان کرد: کشوری که یک روز همه تصمیمات آن را آمریکا و انگلیس می‌گرفتند، امروز در برابر همه قدرت‌ها ایستاده است.

وی تصریح کرد: ولایت فقیه به این مملکت عزت بخشید و امروز ایران یک قدرت به شمار می‌رود و نفوذ معنوی در دنیا دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به روز مسجد نیز اشاره کرد و یادآور شد: مسجدها، محل راز و نیاز، عبادت، خانه خدا، محلی برای مشورت و همچنین تصمیم‌گیری و سایر برنامه‌های مسلمان بوده است و در دوران دفاع مقدس نیز سنگری در برابر دشمنان بود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد تعداد مساجد بسیار کم است، تصریح کرد: در مرکز استان با کمبود شدید مسجد روبرو هستیم و خبری از مهدیه نیست و لذا لازم است تا مردم و خیرین و مسئولان پای کار بیایند تا این مشکل بزرگ برطرف شود.

وی به تشریح وضعیت دفاعی کشور پرداخت و گفت: به کشور کره شمالی نگاه کنیم، اگر سلاح هسته ای نداشت چندین بار تاکنون توسط آمریکایی‌ها فتح شده بود، البته نمی‌گویم که سلاح هسته‌ای داشته باشیم چرا که رهبری معظم انقلاب در این خصوص فتوا صادر کرده‌اند، اما باید در حوزه دفاعی بتوانیم آن گونه قدرتمند باشیم که دشمنان نتوانند علیه ما اقدام کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha