یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه بندرانزلی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بندرانزلی گفت: هم اصل شرعی، هم عقلانی و مسائل مختلف تاریخی به ما می‌گوید به دشمن نباید اعتماد کرد، چرا که دشمن، دشمن است، حتی اگر لبخند هم بزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته شهرستان، با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد، اظهار داشت: کودتای ۲۸ مرداد توسط آمریکایی‌ها و با کمک انگلیسی‌های خبیث و مکار علیه دولت مصدق بود تا دولت مصدق را ساقط کنند، حرکتی که از بحث ملی شدن صنعت نفت آغاز شد.

وی افزود: در ملی شدن صنعت نفت توسط مصدق و دولت او که نفت را در کشور ملی کردند، یکی از تحقیرهایی که حکومتی‌های آن زمان می‌کردند این بود که ما نمی‌توانیم صنعت نفت را اداره کنیم، اما در آن زمان این کار مهم با حمایت روحانیت انجام شد.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه از تاریخ باید عبرت گرفت، یادآور شد: در هیچ شرایطی نباید به دشمن اتکا کنیم؛ یکی از اشتباهات مصدق این بود که به آمریکایی‌ها اعتماد کرد و برای اینکه خودش را از زیر بار انگلیسی‌ها خارج کند، دست به دامن آمریکایی‌ها شد و فکر می‌کرد آمریکایی‌ها از او حمایت خواهند کرد، در حالی‌ که آمریکایی‌ها با کمک انگلیسی‌ها کودتای ۲۸ مرداد را طراحی و مصدق را ساقط کردند.

حجت الاسلام شمس الدین افزود: هم اصل شرعی، هم اصل عقلانی و مسائل مختلف تاریخی به ما می‌گوید به دشمن نباید اعتماد کرد، چرا که دشمن، دشمن است، حتی اگر لبخند هم بزند بازهم دشمن است و لذا اگر این اصول را فراموش کنیم و از آن درس نگیریم قطعاً شکست خواهیم خورد، فرقی نمی‌کند ۱۳۲۰ باشد یا ۱۴۰۱.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به هفته صنایع دفاعی، خاطرنشان کرد: در بخش دفاعی و نظامی همه چیزمان وابسته به بیگانگان بود و همه امکانات کشور تحت سلطه آمریکایی‌ها بود، در تاریخ که لازم است مردم خصوصا نوجوانان و جوانان بخوانند، شاه سرسپرده به آمریکایی‌ها، اظهار گلایه می‌کند که هواپیمای ما را بدون اطلاع ما می‌برند در جنگ ویتنام استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: کشوری که آن زمان انبار تسلیحات آمریکایی‌ها بود و شاهی که گاو شیرده آمریکایی‌ها بود و حتی در دوره دفاع مقدس نیز سیم خاردار به ما نمی‌دادند، امروز چه شرایطی دارد؟

وی یادآور شد: اگر ملت غفلت می‌کرد و برجام دو و سه و موشکی و منطقه‌ای هم امضا می‌شد، امروز چه داشتیم؟ بنابراین خیلی مهم است که مردم حواسشان جمع باشد و با بصیرت عمل کنند.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به اینکه در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و فضای مجازی موفق نشدیم چرا که به این عبرت‌ها توجه نشد، اظهار داشت: چقدر علمای دین نسبت به مسئله اقتصاد و ربا در بانک‌ها و مضرات ربا هشدار دادند، و یا آنکه در رابطه با مسائل فرهنگی چقدر مقام معظم رهبری تاکید کردند نسبت به فضای مجازی و سایر بخش‌ها.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha