سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ذ

حوزه / امام جمعه قمصر با بیان اینکه ما باید مطمئن شویم رفع تحریم‌ها به نحوی مؤثر و پایدار اجرا می‌شود، گفت: اینکه چند ماه تحریم‌ها برداشته شود و یا فقط روی کاغذ لغو شوند مطلوب ما نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قمصر، با بیان اینکه پس از واقعه عاشورا اهالی کوفه متوجه گناه خودشان شدند، اظهار داشت: بسیاری از اهالی شام متوجه شدند که یزید چه جنایات وحشتناکی در حق فرزندان پیامبر(ص) کرده است و همین موضوع باعث بوجود آمدن اتفاقاتی مثل قیام توابین و مختار شد.

امام جمعه قمصر، به عوامل جذب جوانان به مسجد اشاره کرد و گفت: زمانی فقط زیبایی و طراوت ظاهری مسجد باعث جذب جوانان به مسجد می‌شد، اما امروز اینها کافی نیست و لذا متولیان مساجد از نهادهای حاکمیتی تا هیئت امناء باید تلاش کنند تا مسجد را برای نوجوانان جذاب کنند.

وی تأکید کرد: برای اداره امور مسجد باید از جوانان استفاده کرد و از مشورت آنان در اداره امور مساجد کمک گرفته شود.

حجت الاسلام کتابچی، بهترین راه نجات و عاقبت بخیری فرزندان را حضور والدین به همراه فرزندان در مساجد دانست و یاد آور شد: متأسفانه می‌بینیم کمتر پدر و مادر همراه فرزندان در مساجد حضور دارند.

وی با بیان اینکه انسان ذاتا نیاز به معنویت دارد، گفت: انسانی که معنویت نداشته باشد، هرگز زندگی خوبی ندارد، بنابراین کسانی که از روی ایمان در نمازهای جماعت و در مساجد حضور دارند، روحیه شادتری دارند.

امام جمعه قمصر، مسجد را بهترین سنگر محافظت از آفات دنیوی و اخروی دانست و خاطرنشان کرد: همه وظیفه دارند سنگرهای نماز جمعه را برای حضور جوانان حفظ کنند.

وی نقش مدارس برای جذب جوانان در مساجد را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: تشویق معلمان و اساتید برای حضور دانش آموزان در مساجد بسیار می‌تواند موثر باشد.

امام جمعه قمصر با بیان اینکه امروز غرب و آمریکا بیشتر از هر زمان دیگری محتاج مذاکره و توافق هستند، مطرح کرد: این مذاکرات به معنای واقعی، مذاکرات رفع تحریم است، لذا نتیجه آن هم باید رفع تحریم‌ها باشد.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است، آمریکا به هیچ عنوان دلش نمی‌خواهد امتیازی بدهد اما با توجه به اینکه ملت ما هیچ اعتمادی به بانیان کودتای ۲۸ مرداد و تسلط رضا خان قلدر و رژیم پهلوی بر این کشور ندارد، لازم است تا تیم مذاکره کننده ایران با ایستادگی و هوشیاری اجازه سوء استفاده به طرف مقابل را ندهد.

حجت الاسلام کتابچی، با بیان اینکه مذاکرات نباید نکته‌ای مبهم و مخفی از مردم داشته باشد، گفت: اگر می‌بینم مذاکرات طولانی شده و هنوز به نتیجه نرسیده به خاطر این است که تا به امروز ما به آنچه که باید، نرسیده‌ایم اما در توسعه فناوری هسته‌ای هم متوقف نشده‌ایم، بنابراین طولانی شدن مذاکرات اگر چه مشکلاتی را برای ما دارد، اما پیشرفت‌های ما هم مطلوب دشمنان نیست پس به نفع آنهاست که زودتر توافق کنند.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه ما باید مطمئن شویم رفع تحریم‌ها به نحوی موثر و پایدار اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: اینکه چند ماه تحریم‌ها برداشته شود و یا فقط روی کاغذ لغو شوند مطلوب ما نیست.

وی با بیان اینکه آمریکا و غرب باید پیرامون لغو تحریم‌ها، رسما و کتبا تضمین دهند، اظهار داشت: امروز امضای وزیر امور خارجه آنها و حتی صرف امضای رئیس جمهور آمریکا هم برای ما اعتباری ندارد.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه در مذاکرات باید تکلیف موضوعات سیاسی و غیر فنی نیز روشن شود، خاطر نشان کرد: اتهامات بی‌پایه و اساس، به استناد گزارش فلان شخص یا نهاد صهیونیستی نباید به عنوان اهرم فشار بر ملت بزرگ ایران باشد.

وی با بیان اینکه دشمن امروز به دنبال القاء دو مطلب به جامعه ماست گفت: دشمن تلاش می‌کند تا این طور القاء کند که اقتصاد، معیشت، ارزانی کالاها و گردش مالی و تجارت خارجی کشور به مذاکرات گره خورده و راهی جز کوتاه‌آمدن و امتیازدادن نیست و دوم اینکه اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد، اوضاع اقتصادی کشور سخت‌تر خواهد شد که این خلاف واقع است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha