پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر / یادواره شهدای عملیات رمضان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در همدان

حوزه / رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: با خدا و شهدا عهد بسته‌ایم که با همان فرهنگ و روحیه دوران دفاع مقدس در کنار هم می‌ایستیم تا با یک برنامه جامع، ثبات اقتصادی را در کشور برقرار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امشب در مراسم یادواره شهدای عملیات رمضان و گرامیداشت شهدای ورزشگاه قدس و گرامیداشت سفر سردار شهید سلیمانی به همدان، با اشاره به ویژگی‌های عملیات رمضان و شهدای این عملیات، اظهار داشت: وقتی حرف از شهدای عملیات رمضان می‌زنیم، این جمله شهید سلیمانی که فرمود عملیات رمضان نزدیک‌ترین عملیات به کربلا بود در ذهن‌ها متبادر می‌شود، چرا که فضا و شرایط عملیات رمضان ویژگی‌هایی داشت که بخشی از شهدای ما در آن گرما و با تشنگی به شهادت رسیدند و بخشی دیگر در محاصره و مبارزه به فیض شهادت نایل آمدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: عملیات رمضان در زمانی انجام شد که بعد از فتح خرمشهر و در منطقه کوشک و شلمچه و در نقاط مهمی از منطقه جنوب، برای حفظ امنیت خرمشهر و جاده اهواز به خرمشهر و راه آهن خرمشهر تدارک و برنامه ریزی شده بود و از اولین عملیات‌هایی بود که از لبه مرز جلوتر رفتیم.

وی با بیان اینکه دشمن با انقلاب اسلامی و باورهای دینی و فرهنگی ما مشکل دارد، گفت: دشمنی آن‌ها با افکار امام(ره)، انقلاب و با عزت و عظمت مسلمین دارای سابقه دیرینه است و لذا اگر به سال‌های اخر دهه ۶۰ نگاه کنید و یادداشت‌ها، مقالات و بعضی از سخنرانی‌ها را مطالعه کنید، خواهید دید که زمزمه‌های اینکه چرا ما جنگ را بعد از فتح خرمشهر ادامه دادیم، فراوان است.

وی خاطرنشان کرد: حرف این افراد این بود که جنگ بعد از فتح خرمشهر معنی ندارد، در حالی که در واقعیت رژیم بعثی و صدام، عقب نشینی از جهت نظامی انجام نداده بود.

قالیباف با اشاره به شواهد تاریخی دوران دفاع مقدس، گفت: همه مردم ما و حتی جوانانی که در دوران دفاع مقدس متولد هم نشده بودند، امروز زمانی که برای رفتن به عتبات، از مسیر ایلام به سمت مهران حرکت می‌کنند مناطقی را مشاهده می‌کنند که همه آن‌ها در زمان جنگ، در اختیار رژیم صدام بود.

وی با بیان اینکه در ابتدای جنگ بنی صدر معتقد بود ما نمی‌توانیم به یک نیروی نظامی تا بن دندان مسلح که خاک ما را اشغال کرده است، مسلط شویم و امکان تهاجم به او را نداریم، مطرح کرد: این تفکر بنی صدر بود که باید فعلا زمین بدهیم تا زمان بخریم و هر روز شاهد بودیم بخشی از کشور ما اشغال می‌شد، اما بعد از عزل بنی صدر، شرایط تغییر کرد و وضعیت ما در جنگ با جان فشانی شهدا دگرگون شد، شهدایی که مبتنی بر سنت‌های الهی و مکتب قرآنی جنگیدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دشمن با مشاهده قدرت رزمندگان اسلام، عقب نشینی تاکتیکی کرد و از دشت مهران بیرون رفت، گفت: دشمن می‌دانست آسیب مفتضحانه‌ای به خاطر تولید قدرت رزمندگان خواهد دید، چرا که مردم به میدان جنگ آمده بودند و شرایط جدیدی در حال رقم خوردن بود.

ایستادگی در برابر ظلم یک وظیفه همگانی و ذاتی است

وی به تشریح ویژگی‌های شهدای عملیات رمضان پرداخت و یادآور شد: شهدای رمضان، شهدایی بودند که تلاش کردند نقاط کلیدی سرزمین‌مان آزاد و همچنین امنیت خرمشهر، جاده‌ها و راه آهن حفظ شود تا مردم در آرامش باشند.

قالیباف با بیان اینکه افرادی که در مسیر انقلاب نبودند، در آن شرایط رزمندگان را محکوم می‌کردند و معتقد بودند جنگ بعد از فتح خرمشهر باید تمام می‌شد، گفت: مسیر دشمنان ما نسبت به این تفکر یکسان بود و آن‌هایی که با انقلاب مخالف بودند این طور بیان می‌کردند که مسیر امام(ره) و شهدا خلاف جهت کشورهای دنیا است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه در مقابل ظلم ایستادن یک وظیفه همگانی و ذاتی است، ابراز کرد: برخی بعد از آتش بس و پذیرش قطعنامه گفتند طی سال‌های جنگ چه به دست آوردید؟ آیا رژیم صدام را ساقط کردید یا به کربلا رسیدید؟ شعار جنگ جنگ تا پیروزی، کدام دستاورد را برای شما داشت؟ اما افرادی نیز بودند که براساس سنت‌های الهی، در مظلومیت تمام و با تشنگی تا آخرین گلوله می‌جنگند و شعار امام (ره) که فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد را زنده نگه داشتند و لذا امروز نسل‌های دیگر می‌بینند که فرهنگ اسلام و احیای اسلام و عزت مومنین برقرار است.

وی با اشاره به اینکه هیچ وقت یادمان نمی‌رود شهید همدانی در بسیاری از عملیات‌ها از جمله کربلای ۵ با روحیه قوی و با آرامش، در شدیدترین بحران‌ها ایستاد و مقاومت کرد، اظهار داشت: هر جا منطبق بر سنت‌های الهی حرکت کردیم و به مردم توجه شد، موفقیت نصیب مان شد و لذا امروز جبهه مقاومت بر اساس همین استراتژی تا مرزهای رژیم صهیونیستی پیش رفته و هژمونی آمریکا را در هم شکسته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امنیت امروز خود را مدیون شهدا و آزادگان هستیم، گفت: اگر امروز کسانی پیدا می‌شوند که به شهدای مدافع حرم و قهرمانان ملی ما تعرض می‌کنند، به صورت آفتاب خاک می‌پاشند و این حرکت همان رفتار منافقان و کافران است که در امتحان در برابر خدا و مردم بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی، شهید همدانی، شهید سلگی و دیگر شهدا طی ۴۰ سال جز مجاهدت کاری نکردند، بیان کرد: شهدای مدافع حرم، اول از امنیت ملی خود و همچنین حفظ سرزمین خود دفاع کردند و اگر آنجا با دشمن نمی‌جنگیدند امروز باید وسط خیابان‌های تهران و دیگر شهرها با داعش می‌جنگیدیم تا ناموس مان را نجات دهیم.

شهدا طی ۴۰ سال جز مجاهدت کاری نکردند

قالیباف تصریح کرد: دشمن تصور می‌کرد در کوتاه مدت موفق می‌شوند تا اساس نظام اسلامی را دچار مشکل کند، اما دشمنان با مجاهدت و مقاومت مردم روبه رو شدند و این نبرد تا امروز نیز ادامه دارد.

وی جنگ اقتصادی و جنگ شناختی را، دو جنگ دیگر تحمیل شده توسط دشمنان به مردم ایران پس از دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در جنگ شناختی که عمدتا در بستر رسانه‌ها انجام می‌شود، روایت‌های دروغ و غلط مطرح می‌شود تا مردم را نا امید کنند و باورهای مردم را از بین ببرند، در واقع آن زمان مخالفان به دنبال ایجاد سستی در دل رزمندگان بودند و امروز به دنبال سست کردن اراده نسل جوان هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه حل مقابله با جنگ شناختی، تحقق جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت:امروز لازم است تا موضوعات مهم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را به درستی تبیین کنیم و به بیان دیگر باید روایت اول را ما انجام دهیم نه اینکه دشمنان اقدام کنند و ما بگوییم درست نیست، این یعنی انفعال.

قالیباف با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی از دیگر عرصه‌هایی است که با آن مواجه هستیم، گفت: این جنگ مبتنی بر هیچ کدام از قواعد و حقوق بین المللی و انسانی نیست، زیرا آن‌ها ظالم به تمام معنا هستند که بیانگر خوی رژیم استکباری آمریکا است.

راه حل مقابله با جنگ شناختی، تحقق جهاد تبیین است

رئیس قوه مقننه با اشاره مذاکرات برجامی، یادآور شد: وقتی برجام پذیرفته و امضا شد، آن ها زیر توافق زدند و تحریم‌های بیشتری اعمال کردند و خلاف موارد پذیرفته شده در سازمان ملل اقداماتی را انجام دادند چرا که آمریکایی‌ها می‌خواهند قلدری کنند و لذا اگر در مقابل آن‌ها نایستیم، آن‌ها کوتاه نمی‌آیند.

وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی، مجلس انقلابی اولین و مهم‌ترین اقدام خود را در راستای رفع تحریم‌ها برداشت، عنوان کرد: مشخص کردیم که اگر آن‌ها به برجام و توافق پذیرفته شده سازمان ملل عمل نکنند، اجازه نمی‌دهیم زیاده خواهی کنند، زیرا هیچکس نمی‌تواند حق فعالیت هسته‌ای در چارچوب پادمان را از ما بگیرد، البته برخی آن زمان می‌گفتند اگر دوربین‌ها را قطع کنیم فلان اتفاق رخ می‌دهد، اما دیدیم که هیچی اتفاقی رخ نداد و امروز آمریکا تصمیم گرفته است تا مجددا به برجام بازگردد و مذاکرات در حال انجام است.

قالیباف تصریح کرد: ما نشان دادیم در این چارچوب هستیم و اگر آن‌ها چارچوب‌ها را رعایت کنند، ما هم چارچوب‌ها را رعایت می‌کنیم و اگر آن ها قبول کنند ما هم قبول می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مشکل ما با رفع تحریم‌ها حل نمی‌شود، بلکه کم می‌شود، اظهار داشت: در واقع باید در حوزه اقتصادی اقدام به خنثی سازی تحریم‌ها و احیای اقتصاد کنیم، موضوعی که خطاب اول آن مسئولان دولت و مجلس هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه کاری خود در عرصه‌های مختلف، یادآور شد: باور کنید اگر با روحیه دوران دفاع مقدس و با تکیه بر سنت‌های الهی حرکت کنیم، پیروز خواهیم شد.

باور کنید، با روحیه دوران دفاع مقدس و با تکیه بر سنت‌های الهی، پیروز خواهیم شد

وی ادامه داد: در جبهه مقاومت روزهایی آمد که بیش از ۷۰ درصد سوریه اشغال شد و یا شرایط سختی در عراق رقم خورد و همه نا امید بودند و برخی براساس تحلیل‌های غلط می‌گفتند نباید در این مسیر برویم، اما وقتی شهید همدانی‌ها، سلیمانی‌ها و سایر مسلمین اعم از شیعه و سنی ایستادند و مردم در صحنه حاضر شدند، یک مرتبه شرایط تغییر کرد و مشاهده شد که شهید سلیمانی عنوان کرد ۳ ماه دیگر تا پایان عمر داعش باقی نمانده است.

رئیس قوه مقننه بیان کرد: همان خدای دفاع مقدس، خدای اقتصاد نیز می باشد، به شرطی که اجازه دهیم مردم در اقتصاد دخالت کنند و حضور داشته باشند، که این امر خواسته امام(ره) نیز بود.

قالیباف با اشاره به اینکه منابع انسانی و مادی برای پیشرفت مهم است که هر دو در کشور وجود دارد، تاکید کرد: مردمی کردن اقتصاد یکی از راه های مبارزه با فساد در اقتصاد است.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی امروز سختی‌های بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است، گفت: اگر کسی خواست مردم را ناامید کند و بگوید امکان حل مسائل اقتصادی وجود ندارد، بدانید که با مردم ایران دشمن است.

وی با اشاره به اینکه روابط و مقررات در بانک‌ها که توسط شورای فقهی تدوین شده درست است اما می‌دانیم وقتی اجرا می‌شوند در واقعیت اتفاق دیگری رخ می‌دهد، مطرح کرد: خدا با هیچکس عقد اخوت نبسته است و لذا اگر در این مسیر، پولی تبدیل به ربا شود با خدا می‌جنگیم که محکوم به شکست است و چنین اقتصادی پیروز نمی‌شود.

مجلس شورای اسلامی از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات مردم دریغ نخواهد کرد

رئیس قوه مقننه افزود: همان طور که مسئولان آمریکایی تا بن دندان مسلح عنوان کردند با وجود آنکه میلیاردها دلار هزینه کرده‌اند، اما نمی‌توانند در پایگاه‌های نظامی خود حضور داشته باشند، با همان فرهنگ نیز می‌توانیم در جنگ اقتصادی حاضر شویم تا خدا به ما برکت دهد و مشکلات حل شود و شاهد رشد در این عرصه در کشور باشیم.

قالیباف با بیان اینکه جوانان باید پیشگامان جنگ اقتصادی و شناختی باشند، گفت: با خدا و شهدا عهد بسته‌ایم که با همان فرهنگ و روحیه در کنار هم می‌ایستیم تا با یک برنامه، ثبات اقتصادی را در کشور برقرار کنیم.

رئیس مجلس تصریح کرد: با همت جوانان، مردم و همچنین کارآفرینان، امنیت را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کنیم و در این راستا مجلس شورای اسلامی نیز از هیچ تلاشی دریغ نکرده و لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد تا مشکلات مردم خصوصا مشکلات معیشتی مردم حل شود.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha