سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه جلب اعتماد مردم از مهمترین ارکان هر فعالیت اقتصادی است، گفت: اگر می خواهید برای عشایر کار کنید باید عشایری هم زندگی کنید و اتاق کار شما با خانه عشایر و روستاییان خیلی متفاوت نباشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سعیدی امروز در دیدار هشمتیان مدیر کل حقوقی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با بیان اینکه جلب اعتماد مردم از مهمترین ارکان هر فعالیت اقتصادی است، اظهار کرد: برای مشارکت مردم در فعالیت اقتصادی باید ابتدا تبیین گری صورت گیرد و در تبیین باید آسیب ها و آفاتی که این نوع فعالیت ها را تهدید می کند بیان و راهکارهای جلوگیری از این آسیب ها را بازگو کنید تا بتوانید اعتماد مردم را جلب کنید.

وی با بیان اینکه برای جلب اعتماد مردم باید مزایای کار خود را هم برای مردم تبیین کنید، افزود: اولویت های شما باید به ترتیب نیازها و خواسته های مردم باشد نه بر اساس نیازهای غیر واقعی و کاذب.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه مردم دوست دارند در کارهای اقتصادی وارد شوند و جذب کارهای اقتصادی مفید شوند، افزود: اگر مردم بدانند که این کار اقتصادی و سرمایه گذاری وابسته به دولت است و با آمدن و رفتن دولت ها هم تغییری در آن ایجاد نمی شود از آن استقبال می کنند.

وی با بیان اینکه اگر برای روستاییان و عشایر کار می کنید باید با زبان و ادبیات خودشان تبلیغ کنید، افزود: اگر می خواهید برای عشایر کار کنید باید عشایری هم زندگی کنید و اتاق کار شما با خانه عشایر و روستاییان خیلی متفاوت نباشد؛ نمی شود با ماشین گران قیمت به روستا رفت و آنها را دعوت به مشارکت کرد بلکه باید ظاهر شما بخورد به اینکه حامی روستاییان و عشایر هستید.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه کمک های پیامبر صلوات الله علیه و آله به افرادی که از ایشان درخواست کمک می کردند یکسان نبود، افزود: شیوه های جذب و حمایت افراد متفاوت است بنابراین باید در میان مردم حضور پیدا کنید و با کمک مسئولان و ائمه جمعه هر منطقه تبلیغ کنید تا مردم با فعالیت شما آشنا شوند.

در ابتدای این دیدار نیز هشمتیان با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر در سال ۱۳۸۳ به منظور حمایت از اقشار محروم تأسیس شده است، گفت: این صندوق دولتی است و در قالب این صندوق دولت پرداخت ۷۰ درصد حق بیمه اقشار محروم را تقبل کرده و فقط یک سوم حق بیمه را بیمه شده پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه تا کنون در طول ۱۸ سال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عضو این صندوق شده اند و در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر مستمری بگیر این صندوق هستند، افزود: با روی کار آمدن دولت مردمی هدفگذاری ما افزایش یک میلیونی افراد بیمه شده تا پایان سال جاری است.

مدیر کل حقوقی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: با توجه به اینکه برخی افراد توان پرداخت حداقل حق بیمه را هم ندارند در قانون اجازه داده شده از وجوهات مختلف از جمله کمک های مردمی، منابع حاصل از وقف، صدقات و نذورات برای تحت پوشش قرار دادن افراد نیازمند استفاده کنیم و به دنبال این هستیم که اگر بتوانیم فرهنگ نذر بیمه را در جامعه راه اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این صندوق وجوهی که به عنوان حق بیمه دریافت می شود در سه شرکت بزرگ سرمایه گذاری می شود که یکی از این شرکت ها شرکت فولاد خراسان است و الان ۵۱ درصد سهام فولاد خراسان متعلق به این صندوق است و از آورده این شرکت ها مستمری اعضا پرداخت خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha