جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ امام جمعه رشت با هشدار به فروش زمین‌های کشاورزی گیلان، گفت: مردم گاهی بنا به مشکلات، زمین‌ها را در مسیر تغییر کاربری قرار داده تا بفروشند، زمین‌خواران هم در کمین هستند، مسئولان باید این مشکلات را در نظر گرفته و مانع تغییر کاربری‌ها شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت با اشاره به اینکه پیاده‌سواران داخلی غربی‌ها و همچنین رسانه‌های غربی معیشت مردم را به برجام گره می‌زنند، اظهار داشت: دولت سیزدهم اقتصاد و معیشت کشور را به مذاکرات گره نزند، دشمن هر چقدر تلاش کند، نتیجه‌ای نخواهد گرفت، و رسانه‌های غربی با دروغ‌های شاخدار آمریکایی‌ها، می‌خواهند گفتمان‌سازی کنند، که به آن‌ها می‌گوییم باید خفه شوند.

وی با بیان اینکه آمریکا دشمن تمام عیار انقلاب اسلامی ایران است، افزود: شیطان صفتی آمریکا با راه‌اندازی جنگ ۸ ساله و جنگ‌های نیابتی با هزینه ۸ میلیارد دلار در سال‌های اخیر به سنگ خورده است و الان نیز چین و روسیه را درگیر کرده و اقتصاد ایران را به مذاکرات برجامی ربط می‌دهد و از این طریق می‌خواهند اهداف شوم خودشان را دنبال کنند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به روز پزشک و ضمن تقدیر از تلاش‌های جامعه پزشکی کشور اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به دستاوردها و موفقیت‌های به دست آمده در حوزه درمانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: موفقیت در عرصه دانش سلول‌های بنیادین و سایر عرصه‌های درمانی، ایران را به یکی از کشورهای مرجع در منطقه و دنیا تبدیل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب با وجود همه پیشرفت‌ها فاصله داریم، یادآور شد: با توسعه نظام سلامت به ویژه در حوزه بیمه و تحت پوشش قرار دادن داروها به خصوص داروهای خاص می‌توانیم شرایط را بهتر کنیم.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه بیماران برای درمان باید ساعت‌ها در مطب منتظر ویزیت بمانند و این قابل توجیه نیست، تصریح کرد: نظام پزشکی باید برای برون رفت از مشکلاتی چون شلوغی مطب‌ها، بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها، تلاش کرده و اخلاق مداری در اورژانس‌ها و بیمارستان‌ها سر لوحه قرار بگیرد، البته ما قدردان زحمات کادر درمان هستیم، اما برای جبران برخی مشکلات، این مطالب مطرح شد.

وی با قدردانی از تلاش همه پزشکان و پرستاران و فعالان حوزه بهداشت و درمان، تأکید کرد: اخلاق مداری باید سرلوحه همه فعالیت‌ها در حوزه بهداشت و درمان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب در تولید علم صفر بود، اما امروز پیشرفت‌های چشمگیری داریم، تصریح کرد: با وجود پیشرفت‌های مختلف در ایران، عقب ماندگی‌های زیادی که از دوران پهلوی باقی مانده موجب شده تا پیشرفت‌های موجود به چشم نیاید و با سیاه‌نمایی رسانه‌ها این خدمات و پیشرفت‌ها دیده نمی‌شود.

خطیب جمعه رشت با هشدار به فروش زمین‌های کشاورزی گیلان، گفت: مردم گاهی بنا به مشکلات، زمین‌ها را در مسیر تغییر کاربری قرار داده تا بفروشند، زمین‌خواران هم در کمین هستند، مسئولان باید این مشکلات را در نظر گرفته و مانع تغییر کاربری‌ها شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مدیران کل و مسئولان استانی تولید را افزایش، اقتصاد و معیشت را ارتقاء و کارآفرینی و اشتغال را افزایش دهند، اظهار داشت: شرکت‌ها و کارخانه‌ها، از جمله کارخانه‌های کاغذسازی را حمایت کنید تا اشتغال و تولید، افزایش یابد و مانع بنگاه داری شوید.

وی تصریح کرد: برخی کارخانه‌ها همه ابزارهای تولید را آماده دارند و تنها منتظر یک حرکت برای آغاز تولید هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با انتقاد از نامه‌نگاری‌های پی‌درپی برای عزل و نصب‌ها افزود: در برخی ادارات از داخل و خارج نامه نگاری می‌کنند تا فلان مدیر را بردارند و مدیران مدنظر را بگذارند و این‌ عدم ثبات مدیریت به ضرر استان و خود افرادی است که چنین اقداماتی می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha